Incident Manager it-produktion

Incident Manager it-produktion

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en komplex miljö där ditt driv och engagemang kan göra nytta på riktigt? Skatteverket har en samhällsbärande funktion och din roll som Incident Manager är viktig.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet

Du behöver ha en god känsla för service samt intresse för teknik och it. Det är en fördel om har tidigare erfarenhet som Lead Incident Manager alternativt liknande yrkesroll.

Du leder incidenter vid stora driftstörningar samt säkerställa att rätt kompentenser medverkar. Informationsspridning både internt samt externt ingår i rollen via olika kanaler.

Du kommer att samarbeta med bl.a. It-tekniker, applikationsutvecklare, chefer, interna och externa kontakter. Uppföljning och proaktivt förbättringsarbete gällande incident management är också en del av ditt jobb. Arbetet är kvalificerat och du får nya kunskaper dagligen, både inom teknik och vår verksamhet.

Kompetensutveckling är en naturlig del av din vardag. Beredskap ingår i rollen. För oss är det viktigt att du har bra balans mellan arbete och fritid. Du tillhör produktionssektion 4 inom enheten gemensam it-service på it-avdelningen, med placering i Sundbyberg. På vår sektion är vi ungefär 40 kollegor.

Skatteverket sitter i moderna lokaler i Sundbyberg och har en kultur som kännetecknas av ett agilt arbetssätt och högt i tak med en öppen dialog för förändring och utveckling. Vi ansvarar för flera myndigheter, Skatteverket, Kronofogden, Valmyndigheten samt Myndigheten för Digital förvaltning. 

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- Du trivs med att jobba i team, har mycket god samarbetsförmåga, förmåga att lyssna in samt vara nyfiken för andras synpunkter och stötta dina kollegor
- vara driven, ta initiativ och se möjligheter
- ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Du ska även ha:

- utbildning inom it och/eller arbetslivserfarenhet inom relevant område
- erfarenhet från en roll där du varit initiativtagande samt drivit igenom aktiviteter
- erfarenhet av koordinering av incidenter alternativt projektledning inom en it-avdelning

Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i stora komplexa it-miljöer.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2023
  • Ansök senast: 7 mars 2023

Liknande jobb


IT-drifttekniker| Lernia | Solna

IT-drifttekniker| Lernia | Solna

29 oktober 2024