Incident manager med erfarenhet av PM3, Stockholm

Incident manager med erfarenhet av PM3, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 4 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en söker en Incident manager med erfarenhet av incident management, och/eller teknisk koordinering till ett projekt.

Du kommer att ingå i ett team/organisation där arbetsspråket i såväl tal som skrift sker på svenska och engelska. I din roll kommer du att samverkar med projektets IT ansvariga, operatörer, infrastrukturleverantören (CGI) samt verksamhetsägare. Till stöd i arbetet i ditt dagliga arbeta har du IT projektets övriga projektledningsmedlemmar (projektledare, överlämningsansvarig och testledare)

Arbetsuppgifter:

- Samordna och ansvara för att etablera incidentkedjan mellan kunden och dess underleverantörer.
- Ansvar för teknisk koordinering mellan olika underleverantörer och kunden bl.a. inom områdena AD, certifikatshantering, nätverk och brandväggsöppningar
- Etableringen av incidentkedjan syftar till att säkerställa/ta fram en supportprocess med drift och servicedeskrutiner för att kunna följa upp incidenter och problem så att mottagande förvaltningsobjekt kan förvalta IT lösningen
- Att hålla sig uppdaterad på projektets leveranser och tidplaner.
- Rapportera status och progress till projektledning för IT projektet


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 4 års arbete i ledar-roll som teknisk projektledare
- Minst 3 års arbete med incident management
- Minst 3 års sammanlagd erfarenhet inom samtliga områdena active directory (AD), certifikatshantering, nätverk och brandväggsöppningar
- Erfarenhet från minst 3 tidigare projekt/uppdrag av komplexa systemlösningar dvs med olika applikationer/integrationer/intressenter inblandade.
- Erfarenhet från minst 3 projekt/uppdrag med systemlösningar baserat på LINUX
- Erfarenhet från minst 3 projekt där kommunikation (tal och skrift) skett på engelska.
- Minst 1 års erfarenhet av PM3
- Minst 3 års erfarenhet i roller som krävt samverkan med interna team/enheter och externa leverantörer.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet från arbete med fordonsprojekt från minst 1 uppdrag.
- Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag inom landbaserad IT
- Arbetslivserfarenhet med ITIL processer för drift och servicedesk rutiner, change- release i minst 3 tidigare uppdrag.
- Erfarenhet av minst 1 uppdrag inom offentlig verksamhet


Önskemål om personliga egenskaper:

- Mycket god förmåga på att uttycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
- Hög samarbetsförmåga (stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper efter personlig intervju för att säkerställa bra samarbete mellan samtliga kompetenser)
- Förmåga att väga samman komplex information och gedigen vana att analysera och beskriva system ur olika perspektiv som berör flera aktörer
- Lösningsorienterad och initiativrik för att hitta alternativa lösningar
- Mycket god kommunikationsförmåga och lätt för att förklara komplexa problem och samband
- God förmåga att planera arbetet utifrån givna tidsramar och leverera resultat inom utsatt tid
- God förmåga att arbeta självständigt
- Kvalitetsmedveten och ”ordning och reda”



______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


27 december 2024

20 december 2024

Servicetekniker IT/Säkerhet till VO Jönköping/Växjö

Servicetekniker IT/Säkerhet till VO Jönköping/Växjö

20 december 2024

IT-säkerhetsarkitekt

IT-säkerhetsarkitekt

17 december 2024