OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en stresstålig person till gruppen med Incident Managers på NASDAQ OMX:s kontor i Stockholm. Incident Manager är en nyckelroll för verksamhetens kunder där du driver hanteringen av de incidenter som uppstår i de kritiska affärsapplikationerna. Du äger problemet och är den som håller i kundkontakterna samt i aktiviteterna runt hanteringen. Du prioriterar och delegerar uppgifter till de resurser som krävs. Du ser till att alla SLA:er (Service Level Agreement) hålls och du följer upp alla incidenter tills de är lösta. Kravprofil - Examen från Universitet, inriktning IT eller Affärssystem - Minst 5 års arbetslivserfarenhet från affärskritiska system - God teknisk förståelse - Meriterande med kunskap om den finansiella marknaden - Du uttrycker dig utmärkt i tal och skrift även på engelska Du är målmedveten, service-minded och drivande. Du är bra på att motivera andra och agera coach. Du är en person som inte blir smittad av andra människors stress. Dessutom är du van vid att arbeta på ett strukturerat och organiserat sätt. Du är socialt begåvad och kan hantera människor på alla nivåer.