Incident Manager till IT-avdelningen

Incident Manager till IT-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till vår grupp Incident- och problemhantering söker vi nu en person som är lösningsorienterad, teknikintresserad och kommunikativ. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm med närhet till övrig IT-verksamhet och många intressenter. Du har möjlighet att arbeta flexibla arbetstider.
Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.
Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/
Arbetsbeskrivning
Gruppen Incident- och problemhantering är placerad inom sektionen Produktsupport på IT-avdelningen, och ansvarar för att avhjälpa incidenter i Polisens IT-miljö. Rollen agerar i en händelsestyrd miljö med många kontaktytor och beroenden. Du identifierar och utreder incidenter samt säkerställer att intressenter löpande hålls informerade via våra etablerade kanaler. Du tar fram statistik och följer upp incidenthanteringen samt vidareutvecklar arbetssätt och processer baserat på erfarenheter och omvärldsbevakning. Du jobbar nära problemhanteringsprocessen och säkerställer att information delas för effektiv samverkan mellan incident- och problemhanteringsprocessen.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Akademisk examen inom data/systemvetenskap eller motsvarande förvärvad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
Minst 2 års erfarenhet som Incident Manager
Goda baskunskaper inom IT
Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.



Det är meriterande om du även har:
Certifiering inom ITIL
Erfarenhet inom Servicedesk eller IT-support
Erfarenhet av att arbeta som Problem Manager eller inom problemhantering
Kunskap inom Service Transition och/eller Service operation
Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska


Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är ansvarstagande och har initiativförmåga då du i arbetet naturligt ställs inför många vitt skilda situationer. Du behöver vara analytisk och ha en god administrativ förmåga för att kunna strukturera och koordinera arbetet. Vidare krävs att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga då du samverkar och kommunicerar med personer med olika kompetenser. Du förutsätts vara serviceorienterad och ha en utåtriktad läggning eftersom arbetet innebär många kontakter.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Karl Pettersson, Sektionschef, 010-563 77 90
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
SACO, Lawen Dehghani, 010-563 85 79
SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
ST, Pär Renberg, 072-246 52 37
Övrig information
I denna rekrytering görs löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Incident manager
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 10 maj 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A231.558/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!
Dela på Facebook
Dela på Twitter
Dela på LinkedIn
Dela med e-post

Sammanfattning

Postadress

Kungsholmsgatan 37
Stockholm, 11227

Liknande jobb


Database Engineer - AI Startup, DBtune

15 oktober 2024