OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Experis IT har nu ett spännande uppdrag för dig som har tidigare erfarenhet av rollen som IT support och som nu är redo för din nästa utmaning. Vi söker en personer som ska arbeta i en tyngre supportroll hos vår kund och succesivt få mer arbetsuppgifter som incident manager. Tjänsten är belägen i Älvsjö och kommer bli ett övertag av kund. Tjänsten ska starta under december månad men tillsättningen kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut!
Rollen som supporttekniker / incident manager:
Arbetet har skiftgång och du kommer där av ges möjlighet att jobba under alla dygnets timmar, självklart erhåller du OB ersättning för obekväma tider
* Ansvara för flöden i olika system, i tjänsten förekommer många av företagets interna system.
* Hantera allt från enklare till tyngre ärenden i systemsupport.
* Identifiera och analysera problem samt arbeta förebyggande för att förhindra uppkommandet av liknande problem fram över.
Placering: Älvsjö, Stockholm.
Omfattning: December 2018 - övertag av kund
Arbetstider: Heltid, Skiftarbete med OB ersättning
Din profil:
* Du är mycket erfaren inom servicedesk-arbete och har goda erfarenheter av ärendehantering.
* Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
* Vi ser gärna att du har något års arbetserfarenhet från tidigare supportroll samt att du har utbildning inom IT.
Vi tror att du har ett stort och brinnande intresse för IT och drivs att lösa problem. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded, tycker om att arbeta i ett högt tempo och är öppen för förändring. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Som person är du ordningsam och drivs av att ständigt utveckla dina kunskaper samt hitta och lösa IT problem.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef hittar vi de rätta utmaningarna för dig och din karriär för att du ska kunna utveckla de kompetenser och mål som du vill.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;
* Lön även när du är mellan uppdrag
* Semesterersättning
* Fast lön
* Försäkring
* Trygga kollektivavtal
* Pensionsavsättning
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande då tjänsten önskas tillsättas snarast. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila Linnea P. Eriksson på linnea.persson-eriksson@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson