OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en Incident Manager till börsföretaget OMX i Stockholm.Du kommer att ha en nyckelroll för verksamhetens kunder där du driver hanteringen av de fel som uppstår i systemen.Du kommer att äga problemet och vara den som håller i kundkontakten samt i alla de aktiviteter runt hanteringen av felet som att slussa det vidare mot support på 1:a, 2:a och 3:e nivån.Du kommer att följa en process för felhantering och verifiera att allt har gått rätt till med förväntat resultat.Du prioriterar och eskalerar alla fel som rapporteras vidare så att överenskommen SLA (Service Level Agreement) kan hållas.Du följer upp alla fel tills de är lösta och producerar en felrapport när så behövs samt agerar kontaktperson för kunden under hela felhanteringsprocessen. Kunskaper om ITIL är meriterande.Kravlista: - Examen från universitet eller högskola inom IT eller ekonomi - 7 års yrkeserfarenhet - 5 års erfarenhet från affärskritiska system - Erfarenhet av system från bank- och finansvärlden.- Erfarenhet av kundsupport - Talar och skriver flytande engelska.Du är socialt begåvad och kan hantera människor på alla nivåer.Du är "service-minded" och drivande samt kan motivera andra och agera coach.Dessutom är du van vid att arbeta på ett strukturerat och organiserat sätt.Mellan kl 8 och17.30 på vardagar måste minst en Incident Manager finnas på plats, även jour ingår i tjänsten.Arbetstiderna schemaläggs, fast månadslön. Sök omgående då rekryteringen sker löpande.