Incident Manager till sektionen Övervakning

Incident Manager till sektionen Övervakning

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Sektionen Övervakning är en del av enheten Support och Övervakning.

Till sektionen söker vi nu en Incident Manager. Vårt fokus inom enheten Support och Övervakning ligger på att med ny teknik skapa grunden för Arbetsförmedlingens utveckling mot digitalisering, självbetjäning och automatisering samt leverera ett bemötande i världsklass!

Sektionen Övervakning arbetar med tre huvudsakliga ansvarsområden. Dessa är våra ITIL-processer, myndighetens kontaktcenterplattform samt erbjuda övervakningslösningar för hela IT-verksamheten. Vi syftar till att skapa proaktivitet, tillgänglighet och stabilitet i våra digitala IT miljöer. Sektionens medarbetare finns i Stockholm, Östersund och Härnösand.

Vem söker vi
Du kommer att vara Incident manager för verksamhetsområdet IT och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att vara operativ inom incident management genom att bland annat analysera, prioritera och eskalera incidenter. Du kommer även att hjälpa till att förvalta och utveckla incident managementprocessen tillsammans med processägaren. Du leder hanteringen av kritiska incidenter, så kallade Major incidents när de uppstår och är även en central del i IT-avdelningens kontinuitetsplan. Du har även ett tätt samarbete med Servicedesks sambandsfunktion som ansvarar för informationshantering, inkommande trafik och bemanning.

För att trivas och lyckas i rollen som Incident manager bör du vara en driven och initiativtagande person med en prestigelös och coachande ledarstil. Du kan självständigt bygga upp och underhålla ett stort kontaktnätverk inom organisationen. Du har lätt för att samarbeta och kan vara självgående i din roll. Du har förmåga att se mönster och hitta strukturer genom att följa verksamheten och ta in synpunkter från medarbetare och chefer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Kvalifikationer
- Godkänd gymnasialutbildning
- Minst ett års erfarenhet av att arbeta i en incidentprocessorienterad supportverksamhet i en ledande roll exempelvis Incident manager, Problem manager
- Goda kommunikativa kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Meriter
- Erfarenhet av förändringsledning/-arbete i större IT-organisationer
- Erfarenhet av process- och metodutveckling
- Erfarenhet av plattformen Service Now
- Erfarenhet av att införa, analysera och förbättra processer

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placering i Östersund eller Härnösand.

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-20. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker utbildning som efterfrågas. 

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Systemansvarig

Systemansvarig

25 november 2024

Product Owner CRIBWISE

Product Owner CRIBWISE

25 november 2024

Systemförvaltare

Systemförvaltare

25 november 2024

22 november 2024