OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OMX är en ledande expert inom börsindustrin. Det gemensamma erbjudandet från OMX Nordiska Börs i Helsingfors, Köpenhamn, Stockholm, Island, Tallinn, Riga och Vilnius omfattar över 800 bolag, inklusive den alternativa marknaden First North. OMX levererar teknologi till över 60 börser, clearingorganisationer och värdepapperscentraler i mer än 50 länder. OMX är ett Nordic Large Cap bolag i sektorn Finans och fastighet på OMX Nordiska Börs. För mer information, besök www.omxgroup.com. Arbetsbeskrivning Perido Skills söker en Incident Manager till vår kund OMX i Stockholm. Du kommer att ha en nyckelroll för verksamhetens kunder där du driver hanteringen av de fel som uppstår i systemen. Du kommer att äga problemet och vara den som håller i kundkontakten samt i alla de aktiviteter runt hanteringen av felet, såsom att slussa det vidare mot support på 1:a, 2:a och 3:e nivån. Du kommer att följa en process för felhantering och verifiera att allt har gått rätt till med för väntat resultat. Du prioriterar och eskalerar alla fel som rapporteras vidare så att överenskommen SLA (Service Level Agreement) kan hållas. Du följer upp alla fel tills de är lösta och producerar en felrapport när så behövs samt agerar kontaktperson för kunden under hela felhanteringsprocessen. Kunskaper om ITIL är meriterande. Kravprofil . Universitetsexamen från IT- eller MBA-utbildning . 7 års yrkeserfarenhet . 5 års erfarenhet från affärskritiska system . Erfarenhet av system från bank- och finansvärlden . Erfarenhet från kundsupport . Talar och skriver flytande engelska . Förståelse för datornätverk. Du är social och kan hantera människor på alla nivåer. Du är serviceminded och drivande samt kan motivera andra och agera coach. Dessutom är du van vid att arbeta på ett strukturerat och organiserat sätt.