OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen Open Systems expanderar och behöver förstärkas med en Incident Problem Change Manager (IPC).Avdelningen består idag av drygt 20 tekniker och 4 IPCer.Arbetsuppgifter Som IPC kommer du att leda arbetet inom en eller flera av ITIL-processerna Incident, Problem och Change vilket innebär att du kommer att leda teknikerna i arbetet att finna effektiva lösningar på de problem som uppstår.Det innebär också att du kommer att ha ett nära samarbete med Service Delivery Manager för att säkerställa EDBs leveransåtagande gentemot kund.Tjänsten ställer stora krav på självständighet och analysförmåga men även på att strukturerat kunna genomföra analyser tillsammans med tekniker.Du kommer även att fungera som kontaktperson mot leveransverksamhet i Ukraina.Kvalifikationer För tjänsten krävs något eller några års erfarenhet av processerna Incident, Problem & Change Management samt tidigare ledarerfarenhet t ex i en roll som projektledare eller teamledare.Du bör även: - ha erfarenhet av att arbeta i driftsorganisation - behärska svenska och engelska i tal och skrift - ha akademisk examen eller motsvarade arbetslivserfarenhet Vi ser gärna att du även ha kunskap inom något/några av områdena Unix, stordator, Windows eller kommunikation Personliga egenskaper För att passa in i vår grupp bör du ha hög samarbets- och kommunikationsförmåga.Vi vill att du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och kvalitetsmedveten.Då du kommer att ha en ledande roll bör du vara ansvarstagande och ha goda ledaregenskaper för att kunna engagera och motivera dina medarbetare.Stationeringsort Stockholm Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med ElanIT.För att kunna söka tjänsten måste du registrera dig på ElanITs hemsida, möjlighet finnas att bifoga ditt CV och personligt brev, www.elanit.se.Sista ansökningsdatum 13 november.