OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning 2 Incident Problem Change Manager (IPC). EDB Business Partner är en av Nordens ledande IT-företag.Koncernen erbjuder lösningar inom verksamhetskritiska IT-tjänster.EDB strävar efter att vara en stark och nära IT-partner som med bred kompetens inom olika branscher och internationell närvaro hjälper sina kunder att få mesta möjliga nytta av sina IT-investeringar.Koncernen finns representerad i 13 länder, har mer än 6 000 anställda och en årlig omsättning på SEK 9,5 miljarder, varav 1400 anställda och SEK 2,1 miljarder i den samlade svenska verksamheten.EDB Business Partner är noterat på Oslobörsen.Arbetsuppgifter Som IPC kommer du att leda arbetet inom ITIL-processerna Incident, Problem och Change vilket innebär att du kommer att leda teknikerna i arbetet att finna effektiva lösningar på de problem som uppstår.Det innebär också att du kommer att ha ett nära samarbete med Service Delivery Manager (kundansvarig) för att säkerställa EDBs leveransåtagande gentemot kund.Tjänsten ställer stora krav på självständighet och analysförmåga men även på att strukturerat kunna genomföra analyser tillsammans med tekniker. Kvalifikationer För tjänsten krävs något eller några års erfarenhet av processerna Incident, Problem & Change Management samt tidigare ledarerfarenhet t ex i en roll som projektledare eller gruppledare.Du bör även: - ha erfarenhet av att arbeta i IT-driftsorganisation - behärska svenska och engelska i tal och skrift - ha akademisk examen eller motsvarade arbetslivserfarenhet Personliga egenskaper För att passa in i vår grupp bör du ha hög samarbets- och kommunikationsförmåga.Vi vill att du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och kvalitetsmedveten.Då du kommer att ha en ledande roll bör du vara ansvarstagande och ha goda ledaregenskaper för att kunna engagera och motivera dina medarbetare.