Individ- och familjeomsorgen söker en biståndshandläggare

Individ- och familjeomsorgen söker en biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till en enhet med flertalet olika kompetenser. Vuxenenheten består av biståndshandläggare som handlägger bistånd till äldre samt psykiskt funktionshindrade, socialsekreterare som arbetar med försörjningsstöd, missbruksstöd och våld i nära relation, förste socialsekreterare samt en enhetschef. Vi sitter idag tillsammans med enheten för Barn och Unga samt administrativa enheten i nyrenoverande och fräscha lokaler i Melleruds centrum. Med kort gångavstånd till tåg– och busstation, med 30 minuters pendling från Trollhättan alternativt Åmål och ca en timme från Göteborg ser vi tjänsten och orten som attraktiv för dig som vill pendla till arbete i den ”mindre” kommunen. I en mindre kommun är dessutom avstånden mellan verksamheterna mindre och vi arbetar alltid med samverkan i alla riktningar.

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda, bedöma och besluta om insatser inom SoL (socialtjänstlagen). Det kan gälla äldre personer med behov av stöd, men också personer i alla åldrar med fysiska eller psykiska funktionshinder, vilket gör att de har behov av stöd för att klara sin vardag. I arbetet ingår även att arbeta med rådgivning, planering, samordning och uppföljning av besluten i nära samråd med övriga biståndshandläggare, enhetschefer och andra myndigheter.

Vem är du?
Du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet från arbete med biståndshandläggning, både inom äldre- och inom socialpsykiatrin. Vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentationshantering, vi arbetar i Life Care med IBIC (individens behov i centrum). Körkort är ett krav.
Vi värderar dina personliga egenskaper högt. Vi söker dig som är lyhörd och har förmågan att skapa ett förtroendefullt samarbete med brukare, anhöriga, kollegor och andra samarbetspartners. Som person är du flexibel och samarbetsvillig. Du organiserar och prioriterar dina arbetsuppgifter samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt.

Övrigt
Som biståndshandläggare i vår arbetsgrupp har du stöd av enhetschef, 1:e socialsekreterare och kollegor. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och ett positivt arbetsklimat som präglas av lyhördhet, öppenhet och hjälpsamhet. Ett registerutdrag kommer behöva visas upp från den person som blir erbjuden tjänsten, urval och rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Vårt jobb är inte alltid enkelt, men alltid meningsfullt. Om du tycker detta låter spännande och utmanande kan du vara rätt person för oss!
Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen Lysekil
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024