OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.
Välkommen att utvecklas med oss
Vill du bidra till att barn, unga och vuxna som hamnat i en utsatt situation får ett rättssäkert stöd från samhället? Gillar du att jobba nära de politiska beslutsfattarna? Sök i så fall jobbet som sekreterare i socialnämndens individutskott!
Tjänsten är ett vikariat till och med 31 december 2022 och är placerad på enheten för demokratistöd på kommunstyrelseförvaltningen.
Enheten består av 16 kollegor inom arkiv, registratur, nämndsekretariat och kommunjurist och arbetar med att ge kvalificerad stöd till kommunens förtroendevalda, tjänstepersoner och medborgare.
Ditt uppdrag
Som individutskottssekreterare ansvarar du för arbetet med underlag och handlingar, kallelser, dagordningar och protokoll till utskottet där du säkerställer att dessa är juridiskt korrekta. Det är viktigt att du kan hantera sekretessbelagda ärenden till utskottet på rätt sätt och förstå innebörden av sekretess. Individutskottets handlingar hanteras digitalt via läsplattor.
I arbetsuppgifterna ingår att genomföra utredningsuppdrag och du är därför en van skribent med god språklig förmåga. Utredningsuppdragen genomförs på uppdrag av ledningsgruppen för avdelningen Individ- och familjeomsorg på social- och äldreförvaltningen.
Utöver rollen som utskottssekreterare kan du även komma att vara backup för dina andra kollegor inom nämndsekretariatet.
Som person är du analytisk, proaktiv och tar egna initiativ. Dessutom tror vi att du kan identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter och motiveras av utmaningar. Du har vana av att arbeta i digitala miljöer, är noggrann, ansvarsfull och har ett positivt förhållningssätt.
Vi tror också att du uppskattar omväxling där du förväntas hålla deadlines och snabbt kan gå mellan olika arbetsuppgifter av varierande svårighetsgrad.
Det här söker vi hos dig
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har högskoleexamen inom statsvetenskap, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du ska ha dokumenterade kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt, socialtjänstlagen, offentlighet och sekretess.
Du ska vara van att arbeta med digitala verktyg där det är meriterande om du har erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron.
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet från sekreterarskap i exempelvis nämnd eller utskott och erfarenhet av att leda utredningsarbete.
Det är meriterande om du har jobbat i politiskt styrd organisation och med förtroendevalda.
Det här kan vi erbjuda dig
Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Söder. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.
Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46