OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se
Vill du representera DB Schenker med marknadens bredaste utbud av transporttjänster?
För Dig som har ett genuint intresse av försäljning med långsiktiga kundrelationer erbjuder vi ett spännande jobb med goda utvecklingsmöjligheter i en expansiv bransch. Vi söker en innesäljare till vårt kontor i Spånga, Stockholm.
Arbetsuppgifter
Din placering finns inom vår landdivision där vi erbjuder logistiklösningar på landsväg och järnväg, för kunder med behov av att skicka paket och palar, i mindre mängder upp till hela bilar, inom Sverige och internationellt.
Du kommer att vara affärsansvarig för ett antal befintliga mindre och medelstora företagskunder, samt för nykundsförsäljning. Det är ditt ansvar att bygga starka affärsrelationer i ett strukturerat och aktivt samarbete. Du har en god kunskap om och förståelse för logistik- och transportbranschen.
Målsättningen är att i varje läge utifrån kunskaper om kundens verksamhet, bransch och utveckling skapa transportlösningar som svarar mot kundernas behov och som ger lönsamhet för båda parter. Du leder utvecklingen av dina kunder utifrån strukturerade planer på kort och lång sikt för att uppnå givna krav och målsättningar.
Till din hjälp finns väl utvecklade affärs- och säljstödssystem som kräver datorvana och förmåga att förstå ekonomiska utfall. Till din hjälp finns också specialister, som jobbar i kundteam som du, vid behov, bygger runt dina kunder och kundlösningar. Din arbetsplats finns på Schenker AB i Spånga.
Vi erbjuder ett roligt, stimulerande och självständigt arbete med tydliga mål och krav.
Vi ser till att du har de nödvändiga arbetsverktyg som krävs ? mobil och dator.
Kompetenskrav:
Vi söker dig som har mycket god affärs-mässig förmåga och social kompetens för att möta beslutsfattare på ledningsnivå. Du uttrycker dig obehindrat på såväl svenska som engelska, som är vårt koncernspråk. Kunskaperna i MS Office och CRM-system är goda. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av framgångsrik tjänsteförsäljning på telefon. Vi värdesätter dokumenterad utbildning och / eller erfarenhet inom logistik.
Personliga egenskaper:
Du har ett högt engagemang och driv mot ett starkt kund- och resultatfokus. Du är van vid och tycker om att jobba mot en budget med utsatta mål.
Du inger förtroende och bygger goda relationer såväl internt som med kunder, baserat på långsiktigt affärsmannaskap. Du jobbar strukturerat och har lätt för att fatta beslut.
Information och ansökan
För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta
Agneta Larsson, försäljningschef, på telefon: 08-58510333.
Din ansökan skickar Du till: www.hrsupporten.se/schenkerab.php
Eftersom vi intervjuar löpande vill vi att du skickar in din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 10 november, 2016.