OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.I Dalarna har vi kontor i Mora och Falun. Till vår uthyrningsverksamhet i Långshyttan/Vikmanshyttan söker vi nu en Controller. Vi söker en inovativ person med stort engagemang som kan bidra till utveckling och förbättringar i en föränderlig och motiverande omgivning. I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår - delta i månads- och årsboksslutsarbete, budgetering, prognoser, kostnadskalkyler. - ansvara för lagervärdering och delta i inventeringsprocessen - ansvara för prognos, uppföljning och analyser i investeringsprojekt - säkerställa att koncernens och de lokala rapporteringskraven följs och att "best-practice" används i olika sammanhang - aktivt och controllerinriktat stöd för verksamheten tillsammans med enhetscheferna - aktivt och kontinuerligt söka och föreslå förbättringar av processer inom alla områden Utbildning och bakgrund - universitets/högskoleexamen i företagsekonomi och finansiering - minst 5 års erfarenhet som controller eller av redovisning i industriell verksamhet - erfarenhet av rapportering och redovisning i ett internationellt bolag enligt IAS/IFRS - erfarenhet av bolagsskatt, skattedeklarationer och momsfrågor är meriterande Som person bör du vara social och starkt engagerad i arbetet.Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och vana av att tillverka och framställa rapporter inkluderande slutsatser och förslag.Dina kunskaper i engelska ska vara synnerligen goda.Du bör också ha mycket goda kunskaper i Excel, VisualBasic, Access speciellt SAP.Kunskap om Cartesis rapporteringssystem är ett plus. Sök tjänsten snarast då vi arbetar med ett kontinuerligt urval.