OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med eneriieffektivisering och infrastruktur?
Vi letar efter en administrativ och strukturerad ingenjör som vill jobba i en koordinerade roll till en av Sverige ledande aktörer inom smarta mätare.
Dina arbetsuppgifter
Som PMO är du en del av ”core team” som leder projektet och tar taktiska beslut. (Tillsammans med Program manager och Projektledare för de olika delprojekten).
Du assisterar vår Program manager i det dagliga arbetet av projektet samt deltar i gemensamma ledningsgruppsmöten med kund.
Du agerar motpart åt följande roller hos kund:
- PMO Manager
- Projektkoordinator
- Risk Manager
- Change Manager
Följande arbetsuppgifter ser vi även kommer ingå i tjänsten som PMO ansvarig:
- Förbereda presentationsmaterial till ledningsgrupps- och styrgruppsmöten
- Samordna tidplaner internt och tillsammans med kund
- Följa upp att leveranser håller tidplan och vara bryggan mellan oss och kund vid dokumentationsleveranser
- Stödja de olika delarna av projektet i arbetet med att lyfta och driva s.k. Change Requests (Avtalsändringar, ändringar i IT-lösningen mm som hanteras enligt en särskild överenskommen rutin)
- Stödja de olika delarna av projektet i arbetet med att identifiera och förebygga risker (både internt och gemensamt med kund) och rapportera de viktigaste riskerna till lednings- och styrgrupp.
- Stödja huvud- och delprojekten i rapportering till kunden, tex sammanställning av KPI:er
Om företaget
Vår kund är en av Sveriges ledande aktörer inom området smarta mätare. De hjälper energiproducenter, energidistributörer och energianvändare att hitta lösningar som lever upp till Energimarknadsinspektionens nya krav för att påskynda utvecklingen mot smartare elnät och främja nya energitjänster.
Din profil
Skallkrav:
- Relevant ingenjörsutbildning ex Industriell ekonomi
- Erfarenhet av koordinering eller likande administrativt arbete
- Svenska och Engelska i tal och skrift
- Körkort B
Som person ser vi gärna att du gillar att ta initiativ, är driven, prestigelös och självklart strukturerad!
Om oss
Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
Villkor
Ort: Kista/Akalla
Start: Omgående
Process: Intervju via Framtiden och där efter intervju hos vår kund.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996