Industrisupport söker Kund- och konsultansvarig säljare

Arbetsbeskrivning

Om kunden
Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro och Norrköping. Vi är verksamma inom Almega bemanningsföretagen där 15 olika LO förbund ingår vilket innebär att vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden. Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i rekryterings- och bemanningsfrågor.

Under 2016 och i början av 2017 har vi på Industrisupport växt och tagit nya marknadsandelar. Vi har knutit till oss nya avtal med stora kunder inom nya marknadsområden. Detta innebär att vi behöver stärka vår säljorganisation i Arvika med ytterligare en medarbetare.


Dina arbetsuppgifter
Industrisupport har ett starkt nätverk med kunder i hela Värmlandsregionen. Dina arbetsuppgifter blir att kvalitetssäkra våra tjänster och hålla en hög servicenivå till våra befintliga kunder. Dagliga arbetsuppgifter är att besöka kunderna och stämma av att samarbetet löper på och att kunderna är nöjda. I arbetet ingår att besöka produktionschefer, personalchefer, produktionsledare och andra som avropar personal. Ditt arbete medför merförsäljning av Industrisupports tjänsteutbud, så som personaluthyrning på kollektiv- och tjänstemannasidan, direktrekryteringar på kollektiv- och tjänstemannasidan, second opinion, personlighets- och begåvningstester, flexibilitetspooler samt utbildningar och kurser. Du kommer också att vara delaktig och supporta våra kunder som vi samarbetar med i våra flexibilitetspooler.

I samband med kundbesöken så kommer du också vara ett viktigt stöd för våra uthyrda medarbetare på de olika kundföretagen som du dagligen besöker. I rollen ingår det att hålla en hög servicenivå till våra duktiga medarbetare genom samtal, avstämningar, leverans av arbetskläder m.m.

Du ansvarar även för det administrativa arbetet som tillkommer efter dina kundbesök, så som förlängningar, avslut, övertagande av personal, offerter, registrera uppgifter och lägga in order i affärssystem m.m. Du får trevliga medarbetare och en gedigen internutbildning. Tjänsten innebär att du får fast månadslön och tjänstebil. Du utgår från huvudkontoret i Arvika och samarbetar nära våra funktioner inom administration, rekrytering och försäljning.


Din profil
Du som kommer att trivas på den här tjänsten har hög servicenivå och stort kundfokus. Viktiga delar är att känna och lyssna in vad kunden behöver och att du vill erbjuda högsta möjliga kvalitet i våra tjänster. Du är duktig på att prata med människor och skapa relationer. Du tycker om att ge service och är van vid kundkontakter. Du är van att arbeta strukturerat mot uppsatta mål samt under högt tempo och med tvära kast. Det är viktigt att du är ansvarstagande och drivande så att du prioriterar rätt och får saker och ting gjorda. När det gäller din personlighet önskar vi att du är glad, positiv och prestigelös med hög social kompetens. Det krävs också att du är resultatinriktad, målmedveten och uthållig. Du är van med administrativa arbetsuppgifter och har god datavana. Jobbet är i Arvika och vi ser helst sökande från närområdet. Körkort är ett krav. Det är meriterande om du har någon form av utbildning inom tjänsteförsäljning samt erfarenhet av tillverkningsindustri. Urvalsarbetet kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Välkommen!

Sammanfattning

Liknande jobb


30 november 2024

Kundansvarig - Säljare

Kundansvarig - Säljare

29 november 2024

Account Manager B2B

Account Manager B2B

29 november 2024

Sales Project Manager till TGW i Mölndal!

Sales Project Manager till TGW i Mölndal!

29 november 2024