Inera AB söker administratör/handläggare

Arbetsbeskrivning

Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner.

Inera ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt landsting, regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna.

Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Är du en serviceinriktad administratör/handläggare?                             

Skicka då in din ansökan till oss omgående!

 

Kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar frågor om nationella system för vård och omsorg. Ineras potentiella och befintliga kunder behöver stöd i olika sammanhang när de har att göra med de nationella e-Hälsotjänsterna. Det kan vara vid en beställning eller en anslutning av en tjänst, en fakturafråga, eller kanske hjälp med ifyllnad av ett regeldokument etc. Anslutningsgruppen på Inera består i dagsläget av 8 medarbetare som hanterar ärenden självständigt men som också samarbetar gällande framtagning av dokumentation, instruktioner, arbetsfördelning etc.

Vi söker nu en serviceinriktad administratör/handläggare till vår grupp.

 

Dina arbetsuppgifter:

Som administratör/handläggare inom kundservice ska du kunna Ineras tjänsteutbud i allmänhet och några tjänster i synnerhet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av kundkommunikation per e-post men även per telefon. Du kommer att vara länken mellan kunden och Ineras tjänsteförvaltningar när det gäller att handlägga ärenden, hantera och administrera avtal, granska dokumentation, uppdatera kundinformation.

 

Kvalifikationer och kompetens:

Vi har ett krav och det är att du tidigare har arbetat i ett serviceyrke där telefon och datorn har varit de huvudsakliga arbetsredskapen. Det är en fördel om du:

• har arbetat i funktioner Kundservice/IT Service/Service Desk
• har erfarenhet med avtalsadministration eller liknande
• har erfarenhet från liknande bransch (IT och/eller vård/omsorg)


Vi söker dig som är förtroendeingivande, ansvarsfull, ambitiös och effektiv. För att trivas i rollen som administratör/handläggare hos oss är du en person med hög arbetsmoral, god social kompetens samt ett brinnande intresse för att vårda kundrelationer. Vidare är du självgående, initiativtagande och gillar att arbeta både i grupp och enskilt. Du har en känsla för service och är en problemlösare. Det är meriterande om du har jobbat med behörighetsadministration och är van vid att arbeta i ärendehanteringssystem.

 

Varaktighet och tillträde

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid och pågår i ca 6 mån. Vi vill gärna att du har möjlighet att börja jobba så fort som möjligt. Det finns en stor möjlighet att visstidsanställningen förlängs och alternativt övergår till en tillsvidareanställning.

Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.

 

Har du frågor om tjänsten?

Enhetschef Monia Nekach, Tel: 072-724 32 86

HR-generalist Nina Ingren, nina.ingren@inera.se

Fackliga frågor Ingemar Karlsson Gadea: Ingemar.Karlsson.Gadea@inera.se

Vi avböjer vänligt men bestämt all hjälp med rekrytering och annonsering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 28 januari 2019

Besöksadress

Östgötagatan 12
None

Postadress

Box 17703
STOCKHOLM, 11893

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024