Inera söker en supporttekniker

Inera söker en supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner. Bolaget ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen på Södermalm i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Ineras interna IT-support, som i dagsläget stödjer ca 450 användare, behöver ytterligare medarbetare. Uppdraget består primärt av att hantera ärenden kring kontohantering, nätverk, AD, O365, licenshantering och användarstöd i form av felsökning eller hantering av utrustning. Arbetsuppgifter innebär att ta emot, prioritera och lösa eller eskalera inkomna ärenden, följa upp och återkoppla till medarbetaren gällande lösningar och status på ärendena samt vara första kontakt när medarbetaren kontaktar IT supporten.

Arbetsuppgifter:

• Hantera driftrelaterade ärenden för våra interna stödverktyg och vår interna driftmiljö (Office365, Windows och Linux servrar)
• Planera, strukturera och följa upp aktiviteter.
• Hantera ärenden och felsöka inom Active Directory, SCCM och Azure.
• Felsöka och förbättra nyttjandet av Office365 och Teams samt andra liknande produkter
• Följa upp avtal och att beställningar realiseras enligt överenskommelse.
• Bidra med kompetens t.ex. upphandlingar eller initiativ/interna projekt.
• Kontinuerligt arbeta med förbättringar för att öka nyttan våra medarbetare och
• Inera. Avlasta 1st line vid behov


Kunskapskrav:

• Minst 3 år erfarenhet av IT support
• Minst 3 år erfarenhet av O365
• Minst 3 år erfarenhet av att ha arbetat med drift i komplexa miljöer
• Dokumenterad driftkompetens

Kunskaper/Erfarenheter inom ITIL och/eller e-klient är meriterande.

Dina egenskaper:

• Du ska gilla att ge god service, vara självständig och ta egna initiativ.
• Vi vill att du ska vara uttalat lösningsfokuserad och brinna att för användarsupport.
• Ineras interna IT-support är en servicefunktion som supporterar olika typer av människor och därför bör du ha en utvecklad social förmåga.
• Du är nyfiken och vill lära dig nytt samt förstå hur saker hör ihop och påverkar varandra.
• Du prioriterar och är van vid att hantera många saker samtidigt. Du har lätt för att se vad som behöver göras och ser till att det blir gjorda, själv eller tillsammans med andra om så behövs.
• Du har tålamod och är kundorienterad.
• Du gillar att arbeta tillsammans i ett litet sammansvetsat team där alla hjälper varandra.
• För uppdraget krävs ett stort tålamod med såväl människor som med teknik.
• Du har alltid ett positivt och respektfullt bemötande oavsett ärende.

Tjänsten är på heltid i våra lokaler i Stockholm

Frågor om tjänsten?

Sektionschef Maria Walkenström, 076-762 77 13

HR-generalist Nina Ingren, 070-327 70 30

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2020
  • Ansök senast: 26 april 2020

Besöksadress

Östgötagatan 12
None

Postadress

Box 17703
STOCKHOLM, 11893

Liknande jobb


5 november 2024

5 november 2024

4 november 2024