OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Lösningarna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge personal i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.
Är du en nyfiken och driven inköpare och vill arbeta i en innovativ miljö? Är inköp där nytta på nationell nivå skapas, där du kan vara med och bidra till att Sverige blir bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd? Då kan du vara den vi söker!
I dag utvecklar och förvaltar Inera ett fyrtiotal digitala tjänster som nyttjas över hela landet, antingen av yrkesverksamma eller invånare som i sin vardag drar nytta av digitaliseringen inom vård och omsorg. För att säkra Ineras leverans är strategiska och affärsmässiga inköp och upphandling mycket viktigt då en stor del av Ineras omsättning sker genom externa leverantörer.
Inköpssektionen på Inera är i en etableringsfas och vi behöver nu förstärka vårt team med två inköpare. Vi ser gärna att du har något eller några års erfarenhet från inköp eller upphandling och du får gärna ha arbetat med IT- eller konsultinköp tidigare. Har du erfarenhet från offentliga upphandlingar och komplexa avrop från nationella ramavtal är det en merit. Vidare ser vi gärna att du har en högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, juridik eller teknik.
Som inköpare hos oss på Inköpssektionen kommer din roll i huvudsak att vara att genomföra och ansvara för upphandlingar av nya ramavtal och kontrakt samt avrop på befintliga ramavtal. Vi lyder under LOU och genomför löpande komplexa och viktiga upphandlingar och avrop där vi ser att du kommer vara en viktig del. Det kommer att finnas stora möjligheter att utvecklas inom alla delar av försörjningsprocessen, från uppstått behov till skrivet avtal och uppföljning. Självklart är du tillgänglig för kollegor för löpande rådgivning och stöd i inköpsfrågor.
Inera är inne i en spännande utvecklingsresa och tillsammans på sektionen bidrar vi med insatser inom inköp med ett stärkt försörjningsperspektiv. Förutom att arbeta med upphandlingar deltar du också i arbetet med att etablera inköpssektionen tillsammans med dina kollegor. Vi på sektionen arbetar gemensamt med att ta fram processer och rutiner, och tycker du att sådant är viktigt och kul är det ett plus.
Är det här du?
Du ser inköp och upphandling som en viktig del av en strategiskt försörjningsprocess och tycker att samverkan och dialog med leverantörerna är lika viktigt som förståelse för Ineras behov för att uppnå våra visioner och mål och leverera tjänster och infrastruktur till välfärden.
Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper då du i din roll ska samarbeta med högt kvalificerade personer mot gemensamma mål. Det innebär att vi ser att du:
• Är strukturerad och har en god förmåga att prioritera och planera och vara en duktig kommunikatör.
• Är van vid att agera taktiskt och har ett pragmatiskt förhållningssätt, likaså är du nyfiken och driven och tycker om att lära dig nya saker.
• Tycker att jobba i team är det bästa som finns och att relationsbyggande är något som kommer naturligt för dig.
• Är noggrann, affärsorienterad och mån om att nå goda resultat.
• Har lätt för att skapa nya kontakter, är prestigelös och tycker om att dela med dig av din kunskap till dina kollegor.
• Är mycket bra på att formulera dig på svenska i både tal och skrift.
Vi kommer att hålla intervjuer löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer?
• Sektionschef Inköp, Klara Diskay 070-594 58 20
• HR-generalist, Nina Ingren: 070- 327 70 30
• Fackliga frågor (Vision) Monica Rosén, 072-724 32 81
Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349