OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Influencer Coordinator kommer du huvudsakligen researcha, planera, genomföra och utvärdera samarbeten med influencers med syfte att stärka våra varumärken. Du kommer arbeta en del administrativt med såväl orderläggning som hjälp vid utskick (seedings) och vid eventuella events och fotograferingar. Du kommer även ha kontakt med externa samarbetspartners så som affilatenätverk och byråer där du kommer koordinera samarbetena ihop med dem. Du kommer jobba nära flera i marknadsteamet för att skapa synergier mellan kanalerna och optimera samarbetena på bästa sätt. Du kommer i det dagliga arbetet att rapportera till vår Campaign Manager.
Exempel på arbetsuppgifter
Scouta profiler och skapa nya relationer med influencers inför nya kommande samarbeten
Planering och utförande av influencer-samarbeten enligt varumärkenas strategi
Ta fram uppföljningsrapporter och utvärdera resultat av samarbeten.
Hantera flera administrativa delar så som orderläggning, budhantering mm.
Hålla dig uppdaterad gällande nuvarande och framtida trender inom sociala medier och influencer marketing.
Identifiera nya möjligheter, målgrupper, kanaler m.m.
Skapa briefer och underlag till samarbetspartners för att säkerställa kvalité i leveranserna
Arbeta i enlighet med marknadsstrategin och uppsatta KPI:er.
Är du personen vi söker?
Som person är du en social och prestigelös lagspelare med ett starkt eget driv. Du hittar alltid lösningar på problem du möter och är inte rädd för att ta tag i saker och se till att de genomförs, även om det ändrats flera gånger på vägen – din flexibilitet kommer väl till pass! Du är kreativ, idérik och har en förmåga att omvandla information till kreativa briefer och koncept. Du har en stark känsla för detaljer och vad som går bäst på sociala medier. Ditt brinnande intresse för sociala medier gör att du enkelt navigerar runt på olika plattformar och har bra koll på influencerlandskapet. Utöver din känsla för innehåll är du strukturerad och trivs med att göra tidplaner och briefer som är till för att hållas – vi missar sällan en deadline!
Vi ser gärna att du
har kunskap om och ett stort intresse för influencer marketing och sociala medier och håller dig uppdaterad om branschen.
är drivande och känner dig bekväm med att vara med i hela processen, från planering till genomförande och uppföljning.
kan uttrycka dig väl i skrift och har lätt att förmedla information och kravställa mot andra.
Är duktig på att bygga relationer med olika kontaktpunkter som influencers, leverantörer och personal.
Är självständig, strukturerad och noggrann
Är driven, orädd och initiativtagande
Flexibel, effektiv och har lätt att styra om
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Kvalifikationer
Ett par års erfarenhet av liknande roller eller områden som event, PR och kommunikation.
Ha en eftergymnasial utbildning inom exempelvis marknadskommunikation, E-Commerce, alternativt likvärdig utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som relevant. Vara lika inredningsintresserade som vi!
Meriterande
erfarenhet från e-handel
erfarenhet av analysverktyg, t ex Klear, Google Analytics etc.
analys av relevanta KPI:er
Vad erbjuder vi?
Vi tror på öppenhet, kreativitet och prestigelöshet. Förutom marknadsmässiga villkor erbjuder vi bland annat branschens grymmaste kollegor och bra personalrabatt.
Royal Design Group AB
Royal Design och Rum21 är några av Nordens ledande inredningsbutiker på nätet. Sedan starten 1999, då bolaget var inriktat på e-handel av svenska premiumvarumärken mot den amerikanska marknaden, har bolaget växt kraftigt. Varje månad har vi miljontals besökare som kommer till oss för inspiration, information och det senaste inom trender och design, vilket gör oss till den främsta online-destinationen i Norden för konsumenter inom möbler, belysning, inredning samt glas och porslin. Idag finns bolaget representerat online på över 14 marknader samt genom två fysiska butiker i Sverige under varumärkena RoyalDesign.se och Rum21.
Ansökan
Din ansökan bör innehålla CV och personligt brev. Vi kallar till intervjuer löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Kontakt och rekryterande chef, Ida Lindén, Head of Paid Marketing, ida.linden@royaldesign.com; HR Business Partner, Lovisa Rosén-Lidholm, Lovisa.rosen-lidholm@royaldesign.com
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan annonsens upphörande.
Välkommen med din ansökan!