OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.
Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.
Vill du bli en av oss?
Det händer mycket på InfoCare och nu finns ett gyllene tillfälle för dig som vill bli en av oss och vara med i en mycket spännande tid. Våra kunder väljer InfoCare som en långsiktig affärspartner och vi har flera nya spännande affärer framför oss. Alla ledare inom InfoCare arbetar aktivt med frågor som medarbetarengagemang, hälsa och tillväxt.
Vad innebär det att arbeta inom Consulting på InfoCare?
Du är vår specialist och ambassadör på plats hos kunden och dina arbetsuppgifter varierar utifrån vilken roll du har. Och vilka roller hittar man hos oss? Våra kunduppdrag är allt ifrån strategiska, komplexa roller till kortare projekt och kunderna återfinns inom bland annat fordonsbranschen, teknikföretag, myndigheter mm.
Vi söker nu en Junior Onsite Tekniker
Arbetsuppgifter
I din roll som On-site supporttekniker kommer du att hjälpa användare med diverse IT-relaterade problem över telefon, remote eller mail eller genom att träffa dem på arbetsplatsen. Du kommer hjälpa användare med mailproblem, skrivarproblem kundspecifika applikationer och andra IT-problem som dyker upp för den du supporterar.
Din profil
För att passa för rollen som supporttekniker ser vi gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT, eller motsvarande. Har du dessutom tidigare jobbat inom telefonsupport och/eller onsite-support är det ett stort plus.
Du är vågar ta egna initiativ och förstår god service. Är positiv, pedagogiskt lagd och möter dina kollegor på ett respektfullt och trevligt sätt. Din personlighet spelar stor roll för att passa in i arbetet som Onsite-support.
Du felsöker, löser olika behörighets- och kontohanteringsfrågor samt hanterar ärenden kopplat till applikationer och system som Office 365, AD, Web, telefoni, integrationer, skrivare, enklare felsökning av nätverk samt hårdvara.
Vi tror att du har några års erfarenhet av liknande arbete.
Körkort: B krävs
Språk: Svenska och Engelska
Start: Mitten av juni 2021
Vad ger vi dig för förutsättningar att lyckas?
För att du och vi tillsammans ska lyckas erbjuder vi dig en introduktion till InfoCare som arbetsgivare och till kund/uppdraget. Medarbetarsamtal håller vi 3 ggr/år och där kommer vi överens om en gemensam plan för din kompetensutveckling. Självklart erbjuder vi också en rad förmåner som ingår i en anställning hos oss. Vi är kollektivavtalsanslutna genom Almega IT- och Telekomföretagen.
Känner du att du matchar rollen och blir nyfiken på att veta mer om oss och vad vi erbjuder dig? Skicka då in din ansökan, och vänta inte - tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att höra av dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Infocare
Infocare
0767223155
Infocare
Infocare
Infocare
Infocare
Infocare