OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar alla Stockholms stads omsorgsfastigheter. Micasa Fastigheters affärsidé är att erbjuda ett attraktivt och anpassat boende för människor i Stockholms stad i behov av stöd och trygghet. Fastighetsbeståndet omfattar 123 fastigheter, varav 4 förvaltas åt Stockholms stads Fastighetskontor. Beståndet omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter och omsättningen är ca 1 miljard kronor per år.
Beskrivning
Stadens fastighetsbolag har gemensamt handlat upp ett nytt fastighetssystem, ”Fast2”.
Nu under våren ska arbetet tillsammans med övriga bolag sätta igång för att ta fram största gemensamma nämnare. Vi kommer då att besluta om vilka moduler vi ska aktivera samt parametersättningen. Samtidigt ska vi planera, designa och säkerställa en effektiv systemlösning. Migreringen av det nya systemet planeras till 2018.
Arbetsuppgifter
Projektledarens ansvar och arbetsuppgifter
Micasa Fastigheter söker nu en medarbetare till IT-enheten som kan projektleda migrationen till vårt nya fastighetssystem, ”Fast2”. Som projektledare kommer du att bli knytpunkten för vårt nya fastighetssystem. Arbetet innefattar ett nära samarbete med de andra bostadsbolagen i staden som är Svenska Bostäder, Familjebostäder och Stockholmshem.
Exempel på arbetsuppgifter - Delta i projektet och genomföra förberedelser inför det egna införandet
- Ta fram beslutsunderlag i form av resursuppskattningar och inriktningsbeslut från huvudprojektet till den interna styrgruppen
- Löpande hålla den interna styrgruppen informerad om arbetet i det bolagsgemensamma projektet
- Granska, kvalitetssäkra och bedöma konsekvenser för ”mallbolaget” (de bolagsgemensamma funktionerna) avseende ingående leveranser
Kvalifikationer
- Akademisk examen inom informationsteknik eller annan motsvarande kunskap
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med systemförvaltning
- Erfarenhet som införandeprojektledare IT
- Erfarenhet av att arbeta med aktiviteter kopplade till förvaltningsplaner
- Erfarenhet av kravställning mot leverantörer
- Erfarenhet av att hantera incidenter, problem, förändringar och releaser
- Kännedom om förvaltningsmodell såsom exempelvis PM3 och ITIL
Övrigt
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att arbeta med fastighetssystemet ”Fast2”
- Erfarenhet av att arbeta i en outsourcad miljö och i en beställande roll
- Erfarenhet av att hantera resurs- och aktivitetsstyrning, riskhantering och ekonomistyrning
- Erfarenhet av avtalshantering och leveransuppföljning samt leverantörsstyrning
- Tidigare erfarenhet av uppdrag inom offentlig/kommunal verksamhet
För att lyckas hos oss är du en initiativtagande person som både arbetar självständigt och i gott samarbete med andra kollegor inom bolaget, staden och våra leverantörer. Du är mål- och resultatorienterad och arbetar strukturerat samt är kvalitetsmedveten. Som person är du analytisk, noggrann, pedagogisk, tydlig och prestigelös.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor skickar du dessa till info@micasa.se.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristian Arenander, IT-chef
08-508 360 28
Maria Ehn, Kommunikationschef
08-508 360 00
Ulrika Thorildsson, avdelningschef
08 508 360 00
Roger Teljfors, enhetschef Teknik och Trygghet
08 508 360 00
Roger Teljfors, rekryterande chef
08 508 360 00
Emilia Madeon, HR-specialist
08 508 360 54
Marianne Hall, rekryterande chef
08-508 360 00
Laura De Los Santos, HR-generalist
08 508 360 00
Gunnar Ohlsén, rekryterande chef
08 508 360 00
Laura De Los Santos, HR-Generalist
08 508 360 54