Informations- och kontorsassistent

Informations- och kontorsassistent

Arbetsbeskrivning

Moderata Samlingspartiet, Riksorganisationen har idag ca 120 anställda. Riksorganisationen är en serviceorganisation till förtroendevalda, förbund och föreningar samt till väljare. Partiets uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer i linje med den samhällssyn som partiet företräder. Tjänstemannaorganisationen är indelad i tre verksamhetsområden, kommunikation, politik och organisation, därtill tillkommer de administrativa funktionerna som ekonomi, IT och HR.

Följ oss på Instagram här 



Älskar du att ge service och att arbeta både med kommunikation, administrativa uppgifter och mer hands-on?    

Då kan det vara dig vi söker som vår informations- och kontorsassistent till vårt partikansli på Blasieholmen.

Arbetsuppgifter
Det här är en spännande tjänst om man gillar varierade arbetsuppgifter och att den ena dagen inte är den andra lik. Rollen är bred och innefattar allt ifrån att skriva texter till nyhetsbrev, inlägg i sociala medier, ta emot besökare till att ansvara för kallelser och möten. Det är viktigt att du är tekniskt intresserad och förstår hur digitalisering kan förenkla och förbättra kommunikations- och informationsflöden. Du trivs som bäst när du får hjälpa till att assistera med allt från högt till lågt och du motiveras av att följa upp och säkerställa att önskemål och behov blir tillgodosedda.
Tjänsten är på heltid och består av två delar där du till 50% ska vara stöd till och assistera biträdande partisekreterare med olika informations- och kommunikationskanaler samt administrativa uppgifter. Den andra delen innebär att ansvara för vårt kontor på Blasieholmen och under förmiddagarna ta emot besökare, leveranser/bud och post. Nedan är exempel på arbetsuppgifter:

.Stötta de biträdande partisekreterarna med administrativa uppgifter.
.Skriva texter till och utskick av vissa interna nyhetsbrev.
.Skriva texter och uppdatera intranät.Vara kontaktperson till vissa av våra interna nätverk.
.Uppdatera och publicera inlägg på vårt LinkedIn-konto, samt skapa material i Canva.
.Ansvara för ordningen på kontoret och övriga gemensamma utrymmen såsom köket.
.Inför vissa konferenser och möten iordningsställa lokalen samt beställa mat/dryck.
.Ta hand om besökare enligt beskriven rutin.
.Besvara och hänvisa inkommande samtal.
.Informera kontorets personal om frågor som rör kontoret.
.Posthantering och hantering av leveranser och bud.
.Primär kontaktperson för avtal som rör kontorstjänster (bud, kaffe/matbutik, kontorsmaterial).
.Boka av och på olika tjänster inför långhelger.
.Inhämta offerter, bevaka prisändringar och kontrollera fakturor från leverantörer.
.Bidra med idéer och tankar kring hur vi kan förbättra vår kontorsmiljö.

Kvalifikationer
Du har minst gymnasiekompetens och har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom service och/eller kommunikation är det
meriterande. Vi vill att du har 3 - 5 års yrkeserfarenhet och det är en fördel
om du har projektledarerfarenhet men det är inget krav. Du måste behärska
Office360 och programmen Word, PPT, Excel, Teams och SharePoint mycket väl. Rollen
kräver att du pratar svenska flytande och du är en fena på att uttrycka dig,
såväl i tal som skrift.

Kunskaper i Zoom och Google meeting/formulär ser vi som positivt. Du är intresserad av hur appar, plattformar och digitala kanaler kan användas för att optimera arbetssätt och informationsstruktur.
Som person är du social och orädd inför att ta kontakt med människor. Vidare har
du ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tvekar inte att kavla upp ärmarna
och ser möjligheter med en ”can-do” attityd. För att lyckas i rollen krävs att
du är noggrann och har förmåga att arbeta strukturerat samt självständigt löser
vardagliga problem och håller deadlines.

Vi tror att du är samhällsintresserad och delar Moderaternas värderingar.

Vi erbjuder
Rollen rapporterar till HR-chefen och du kommer även att ha ett tätt samarbete med våra övriga chefer och medarbetare, framför allt våra två biträdande partisekreterare och IT. Du får möjlighet att arbeta med olika delar av vårt partikansli, utöver HR även med kampanj, event och utbildning.

Tjänsten är på heltid och arbetsuppgifterna styr arbetstiden. Vi arbetar på plats eftersom vi ser att samarbete och arbetsglädje bäst uppnås när vi alla är på kontoret och det är extra viktigt i den här rollen att finnas tillgänglig. På Moderaterna står du inte ensam utan backas upp av kompetenta och professionella kollegor. Vi är ett team som tillsammans når framgångar och firar när vi lyckas nå våra mål.

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs och tycker att det är kul att gå till jobbet. Därför har vi ett generöst friskvårdsbidrag och ger extra semesterdagar, samt anordnar regelbundet olika typer av aktiviteter och AW:n.

Vi tillämpar sex månaders provanställning och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Frågor besvaras av HR-chef Nina Holst 073- 682 80 29, nina.holst@moderaterna.se. Ansök senast den 2 april 2024, men vänta inte med att registrera din CV då vi gör löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!

       

Kontaktinformation
Nina Holst, HR-chef, 073-682 80 29, nina.holst@moderaterna.se

Fredrik Lundström, Facklig företrädare Unionen, 070-660 46 57, fredrik.lundstrom@moderaterna.se

Mikael Larsson, Facklig företrädare Akademikerförbunden, 070-591 59 40, mikael.larsson@moderaterna.se

Arbetsplats
Blasieholmsgatan 4A

111 48 Stockholm

Sammanfattning

Liknande jobb


Ambulerande receptionist

27 december 2024

Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024