OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Informationsenheten ger lundaborna och andra intresserade information om kommunens verksamheter och service.Idag sysselsätter Informationsenheten fyra personer: informationschef, två informatörer samt den tjänst som vi nu söker en ny medarbetare till.Vi har våra lokaler i Stadshuset på Kyrkogatan 11.I informationsenheten ingår även kommunens televäxel samt fyra medborgarkontor.Vi söker nu en INFORMATIONSADMINISTRATÖR med tillträde helst i början på maj 2008 Arbetsuppgifter: Tjänsten består främst av administrativa sysslor såsom ekonomisk administration, koordinering, bokningar och planering.Du ska bistå informationschefen och medarbetarna i deras arbete med bland annat uppdatering av intranät och hemsidor, liksom kontakter med tryckerier och andra leverantörer.Du samordnar de kommunala informatörernas träffar, förbereder digitala presentationer, uppdaterar mallar, är sekreterare i olika forum m.m.Kvalifikationer: Du har arbetat med administration och planering tidigare.Du har dokumenterad erfarenhet av och kunskap i att arbeta i Microsoft Office och är intresserad av att lära dig mer inom andra dataprogram.Du har kunskap om och erfarenhet av offentlig organisation, helst från kommunal sektor.Du är en självgående "doer" som ser vad som behövs göras och tar eget ansvar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Henriksson, kommundirektör
046-35 59 20
Nås via kommunens växel
046-35 50 00
Louise Giljam, Transearch
0723-242326
HR-direktör Karin Odhnoff
046-35 53 25
Helena Aghed, HR-utvecklingschef
046-35 53 08
Rekryteringskonsult SJR in Scandinavia Magnus Mellborg
040-66 55 100
Lönechef Maria Olderius
046-359 53 55
Enhetschef Jesper Svensson
046-359 4737
Arkivarie Matthias Lindgren
046-35 59 46
Biträdande kommundirektör Carin Hillåker
046-359 50 12