OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete. Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 33 000 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.
Beskrivning
Infocenter är den kontaktcenterfunktion vid Umeå universitet som säkerställer korrekt svar, snabbt svar och ett gott bemötande till studenter, anställda och besökare.
Som medarbetare i Infocenter är du är du en del av ansiktet utåt för Umeå universitet och har en viktig uppgift att ge information och service samt bidra till verksamhets- utveckling.
I Infocenter finns även tentamensservice och dess administration. Vårt uppdrag är att säkerhetsställa att alla tentander vid Umeå universitet får en rättvis och säker tentamensskrivning.
Är du intresserad av att ingå i arbetsgruppen?
Arbetsuppgifter
Vid Infocenter besvarar du frågor av allmän karaktär som ställs till Umeå universitet. Frågorna och beställningarna kan komma från blivande och nuvarande studenter, från anställda och från besökare. Du arbetar i alla kanaler; telefon, webb/e-post, chatt, sociala medier samt tar emot besök. En särskild vikt läggs vid att ge information och upplysning angående studiefrågor. I ditt arbete på Infocenter har du också hand om produktion av passerkort och tilldelning av behörigheter, enklare IT-support, du ger stöd vid lokalbokning och arrangemangsbokning, telefoni- och växelservice samt försäljning av produkter. Du tar även hand om tentamensbokningar, schemaläggning av tentamen samt bokning av tentamensvakter, samt översyn av tentamensvakternas arvodesräkningar.
Kvalifikationer
- Mycket god förmåga i både svenska och engelska såväl i tal som skrift
- God förmåga att läsa instruktioner (checklistor) under pågående samtal och följa dessa
- Administrativ kompetens
Personliga egenskaper
- Snabb inlärningsförmåga av nya system
- Serviceinriktad och lösningsfokuserad
- Positiv
- Flexibel, snabbt kunna ställa om mellan arbetsuppgifter
- Förmåga att leda samtal och skapa goda relationer
- Har förmåga och trivs att arbeta under hård arbetsbelastning och arbetstoppar
Meriterande
- God generalistkunskap om Umu:s verksamhet samt utbildningssystemet i Sverige
- Erfarenhet av arbete vid kundtjänst eller motsvarande
- Högskolestudier
- Hög vana att jobba i många IT-system
- Språkkunskaper utöver svenska och engelska
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper
Villkor
Anställningen avser en tillsvidareanställning på 25% som Informationsadministratör.
Välkommen med din ansökan senast 2020-04-06!
Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Lindvall
090-7867752
Per Ragnarsson, Biträdande universitetsdirektör
070-380 55 83
Hanna Rantamäki, HR-specialist
090-786 62 71
Erik Ångman
090-786 96 08
Per Nilsson
090-7866866
Helena Gradin
090-7865105
Ann-Christin Edlund
090-7869165
Gunilla Stendahl
090-786 51 82
Gregory Neely
090-786 97 52
Hans-Olov Byqvist
+46 90 7865355