OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med drygt 36 000 studenter och 4 200 anställda. Här finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden. Umeå universitet är också platsen för den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 – en revolution inom gentekniken som tilldelats Nobelpriset i kemi.
Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur där vi gläds åt varandras framgångar.
Är du intresserad av att veta mer om Umeå universitet som arbetsplats läs mer på:https://umu.se/jobba-hos-oss/
Beskrivning
Infocenter är den kontaktcenterfunktion vid Umeå universitet som säkerställer korrekt svar, snabbt svar och ett gott bemötande till studenter, anställda och besökare.
Som medarbetare i Infocenter är du är du en del av ansiktet utåt för Umeå universitet och har en viktig uppgift att ge information och service samt bidra till verksamhetsutveckling.
I Infocenter finns även tentamensservice och dess administration. Vårt uppdrag är att säkerhetsställa att alla tentander vid Umeå universitet får en rättvis och säker tentamensskrivning.
Är du intresserad av att ingå i arbetsgruppen?
Arbetsuppgifter
Vid Infocenter besvaras frågor av allmän karaktär som ställs till Umeå universitet. Frågorna och beställningarna kan komma från blivande och nuvarande studenter, från anställda och från besökare. Du arbetar i alla kanaler; telefon, webb/e-post, chatt, sociala medier samt tar emot besök. Särskild vikt läggs vid information och upplysning angående studiefrågor.
Infocenter har också hand om produktion av passerkort och tilldelning av behörigheter, enklare IT support, stöd vid lokalbokning och arrangemangsbokning, telefoni- och växelservice samt försäljning av produkter. Vi har även hand om tentamensbokningar, schemaläggning av tentamen samt bokning av tentamensvakter, samt översyn av tentamensvakternas arvodesräkningar.
Kvalifikationer
- Gymnasiekompetens
- Mycket god förmåga i både svenska och engelska såväl i tal som skrift
- God förmåga att läsa instruktioner (checklistor) under pågående samtal och följa dessa
- Administrativ kompetens
Personliga egenskaper
- Snabb inlärningsförmåga av nya system
- Serviceinriktad och lösningsfokuserad
- Positiv
- Flexibel, snabbt kunna ställa om mellan arbetsuppgifter och fysiska platser
- Förmåga att leda samtal och skapa goda relationer
- Har förmåga och trivs att arbeta under hård arbetsbelastning och arbetstoppar
Meriterande
- Meriterande med eftergymnasial utbildning
- God generalistkunskap om Umu:s verksamhet samt utbildningssystemet i Sverige
- Erfarenhet av arbete vid kundtjänst eller motsvarande
- Högskolestudier
- Hög vana att jobba i många IT-system
- Språkkunskaper utöver svenska och engelska
- Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper
Villkor
Anställningen är ett vikariat på heltid i 24 månader. Tillträde 2022-02-01.
Välkommen med din ansökan senast 2022-01-10!
Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Lindvall
090-7867752
Per Ragnarsson, Biträdande universitetsdirektör
070-380 55 83
Hanna Rantamäki, HR-specialist
090-786 62 71
Erik Ångman
090-786 96 08
Per Nilsson
090-7866866
Helena Gradin
090-7865105
Ann-Christin Edlund
090-7869165
Gunilla Stendahl
090-786 51 82
Gregory Neely
090-786 97 52
Hans-Olov Byqvist
+46 90 7865355