OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete. Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 31 500 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.
Infocenter
Infocenter är den kontaktcenterfunktion vid Umeå universitet som säkerställer korrekt svar, snabbt svar och ett gott bemötande till studenter, anställda och besökare.
Som medarbetare i Infocenter är du är du en del av ansiktet utåt för Umeå universitet och har en viktig uppgift att ge information och service samt bidra till verksamhetsutveckling. Är du intresserad av att ingå i arbetsgruppen?
Vid Infocenter besvaras frågor av allmän karaktär som ställs till Umeå universitet. Frågorna och beställningarna kan komma från blivande och nuvarande studenter, från anställda och från besökare. Du arbetar i alla kanaler; telefon, webb/e-post, chatt, sociala medier samt tar emot besök. En särskild vikt läggs vid information och upplysning angående studiefrågor. Infocenter har också hand om produktion av passérkort och tilldelning av behörigheter, enklare IT-support, stöd vid lokalbokning och arrangemangsbokning, telefoni- och växelservice samt försäljning av produkter. Läs mer på Infocenter.
Kompetenskrav
- God förmåga att under pågående samtal leta fram korrekt information
- God förmåga att läsa instruktioner (checklistor) under pågående samtal och följa dessa
- God generalistkunskap om Umu:s verksamhet
- God kännedom om utbildningssystemet i Sverige
- God förmåga i både svenska och engelska såväl i tal som skrift
- Administrativ kompetens
Personliga egenskaper
- Snabb inlärningsförmåga av nya system
- Serviceinriktad och lösningsfokuserad
- Positiv
- Flexibel, snabbt kunna ställa om mellan arbetsuppgifter och fysiska platser
- Förmåga att leda samtal och skapa goda relationer
- Har förmåga och trivs att arbeta under hård arbetsbelastning och arbetstoppar
Meriterande
- Erfarenhet av arbete vid kundtjänst eller motsvarande
- Högskolestudier
- Språkkunskaper utöver svenska och engelska
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Tjänsten avser ett vikariat på 100% som informationsadministratör under perioden 2017-03-01 – 2017-09-15.
Upplysningar
För ytterligare information är du välkommen att ta kontakt Teresia Andersson, chef på Infocenter, e-post: teresia.andersson@umu.se, tel:070-397 07 42.
Facklig information lämnas av SACO-S 090-786 53 65, Seko 090-786 52 96 och ST 090-786 54 31.
Din ansökan ska vara inkommen till Umeå universitet senast 7 mars 2017.
Välkommen med din ansökan!
Umeå universitet vill erbjuda en miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vid varje rekrytering strävar vi efter ökad mångfald och använder möjligheten till positiv särbehandling.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Lindvall
090-7867752
Per Ragnarsson, Biträdande universitetsdirektör
070-380 55 83
Hanna Rantamäki, HR-specialist
090-786 62 71
Erik Ångman
090-786 96 08
Per Nilsson
090-7866866
Helena Gradin
090-7865105
Ann-Christin Edlund
090-7869165
Gunilla Stendahl
090-786 51 82
Gregory Neely
090-786 97 52
Hans-Olov Byqvist
+46 90 7865355