OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.I Varbergs kommun bor ca 58 000 människor och befolkningen ökar ständigt.Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.I år har Varberg erhållit priset som Årets tillväxtkommun.Varbergs kommun har strategiskt arbetat med att vidareutveckla sig som en attraktiv kommun.Historik och framtid förenas genom kurortstradition, ett expansivt företagande samt ett växande Campus Varberg.Räddningstjänsten har en organisation med sex brandstationer och sammanlagt 150 anställda.Verksamheten är indelad i två avdelningar; Operativa avdelningen och avdelningen för Larm och Stöd.Dessutom finns en stödfunktion och en dygnetruntbemannad larmcentral.Vi bedriver trygghetsskapande och olycksförebyggande arbete över förvaltningsgränserna i kommunen.Kommunens säkerhetsutvecklare och säkerhetssamordnare är placerade på räddningstjänsten och arbetar med internt skydd och samhällsinriktat säkerhetsarbete.Vi har ett stort samarbete med övriga räddningstjänster i länet genom RäddSam-Halland. Du svarar för vår it-administration, intern it-support och utbildning.Vårt verksamhetssystem, hemsida och intranät är viktiga arbetsverktyg.Dina övriga arbetsuppgifter består av omväxlande administrativa arbetsuppgifter för räddningstjänsten såsom ekonomihantering, personaladministration, reception och allmänna kontorsgöromål.KVALIFIKATIONER Du ska ha en relevant gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning inom it och kommunikation eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.Högskoleutbildning är önskvärt.Du bör ha erfarenhet av att ha arbetat med information och kommunikation.Erfarenhet från administrativt arbete är önskvärt.Du har mycket goda it-kunskaper och mycket stor datorvana.Stor erfarenhet av arbete i Windowsmiljö och Office-paketet är ett krav.Kunskaper i verksamhetssystem såsom Daedalos, Windows 7, Sharepoint, Economa, Fakturaportalen och Personec är önskvärt.Arbetet kräver att du har snabb inlärningsförmåga och förmåga att arbeta och lösa uppgifter såväl självständigt som i grupp.Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har goda kunskaper i svenska och engelska.Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom ansvarskänsla, pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga och hög social kompetens.Du har lägst körkort *B.