Arbetsbeskrivning
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
Vi har nyligen börjat bygga vårt kontaktcenter här i Marks kommun. Kontaktcenter ska underlätta för medborgarna att ta kontakt, avlasta specialister i de kommunala förvaltningarna från rutinärenden och ge kortare väntetider för våra invånare, besökare och företag. Än så länge är vi i startgroparna, och du kommer tillsammans med fem kollegor att vara med och ta ansvar för att bygga upp en organisation som har tät kontakt med våra olika förvaltningar. Kontaktcenter är en del av kommunens kommunikationsenhet.
ARBETSUPPGIFTER
Som informationsassistent i vårt kontaktcenter kommer du att vara den första kontakten för invånare, besökare och företag. Dina uppgifter inkluderar att:
* Ta emot och besvara inkommande samtal, e-post och digitala ärenden.
* Använda vår kunskapsdatabas och ditt nätverk inom kommunens förvaltningar för att snabbt ge svar och lösningar.
* Samla in och uppdatera information, samt säkerställa att våra databaser är aktuella och tillgängliga.
* Bygga och underhålla interna nätverk för att förbättra informationsflödet och samverkan med andra förvaltningar.
* Arbeta med utveckling av nya arbetssätt och bidra till digitala lösningar för att förbättra vår service.
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har erfarenhet av kundtjänst, support eller liknande roller. Du har god vana att skapa god stämning, samtidigt som du upprätthåller en professionell nivå. Du behärskar det svenska språket mycket bra och har mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Du behöver även ha goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt och om du behärskar fler språk än svenska och engelska är det meriterande.
Du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor eller en kommun samt erfarenhet av förändringsarbete och utveckling av kundtjänstfunktioner.
Vi ser gärna att du har grundläggande förståelse för AI-baserade verktyg eller liknande teknologier, samt en vilja att lära dig mer.
Vi söker dig som hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du är säker i osäkra sammanhang och står upp för dina åsikter, har mod att säga ifrån och kan skilja på sak och person.
Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet anpassar du dig och hittar win-win lösningar samt hittar snabbt lösningar på uppkomna problem.
Det är viktigt att du håller dig á jour inom din profession och ditt expertområde, omvärldsbevakar och trendspanar.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christer Nilsson
0320-21 74 27
Anette Jansson
0320-21 80 77
Lena Johansson
0320-21 70 40
Robert Stjernström
0320-21 70 66
Administrativ chef Lena Ehrnlund
0320-21 70 03
SACO Anette Jansson
0320-21 80 77
Vision Lena Johansson
0320-21 70 40
Chef IT-service Thomas Hellberg
0320-21 70 30
Serviceledare Maricel Alvarez
0320-21 80 04
Personalchef Christer Nilsson
0320-21 74 27