OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 500 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
Vi representerar Marks kommun utifrån ett medborgarperspektiv. Fångar in kundens behov, bedömer och besvarar frågor.
Kontaktcenter i Marks kommun tar varje dag emot besökare i Kommunhusets och Kinnaströms reception och vi svarar även på alla samtal som kommer till kommunens växel som numera är Kontaktcenter och innebär att vi hjälper och lotsar medborgare rätt men även svarar på enklare frågor direkt. Vi jobbar med en kunskapsdatabas i Teams där vi hittar svar på enklare frågor som är överenskommet med de olika förvaltningarna att vi ska svara på.
Vi är en liten arbetsgrupp och vi behöver ha god kommunikation för att ta hand om det informationsflöde som varje dag kommer till oss.
ARBETSUPPGIFTER
Om rollen:
Att jobba i Kontaktcenter innebär att man har ett gott bemötande i telefon och till besökare/kollegor. Att kunna prioritera även under hög belastning och snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Man behöver ha en välutvecklad servicekänsla vara lyhörd och att i varje möte visa respekt och skapa förtroende och ge ett gott bemötande. Att skapa ett lugn och vara kontrollerad även i stressiga situationer.
Du kommer att jobba i båda receptionerna. Du kommer att ha ett samarbete med de olika förvaltningarna så att aktuell information finns och du kommer också att ha andra ansvarsområden som förekommer i Kontaktcenter och även vara behjälplig med andra administrativa göromål.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en välutvecklad servicekänsla.
Har goda allmänna datakunskaper och lätt för att lära nya system.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska och gärna fler språk.
Har en positiv och flexibel inställning till arbetet då vi är en arbetsplats som möter många människor, såväl allmänhet som kollegor.
Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar.
Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem.
Meriterande är att ha erfarenhet av växel och receptionsarbete och kännedom om kommunens organisation.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Birgitta Melkersson
0320-217485
Mona Larsen Jones, Kommunal
Enhetschef Maria Forsman Franzén
0320-217496
Rekryteringskonsult Experis Karina Andersson
033-23 74 62
Therese Lindh, SACO
0320-217216
Vision Birgitta Swedblom
0320-21 70 48
Enhetschef Lisbeth Hultin
0320-21 78 36
Sektorchef Lena Arvidsson
0320-217052
Sektorchef Lena Arvidsson
0320-217052