Informationsassistent till kontaktcenters vikariepool

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


Till Marks kommuns Kontaktcenter kan medborgare och näringsliv vända sig med ett ärende. Vi fångar in kundens behov genom att ställa frågor och därefter bedömer för att kunna ge ett rätt svar och helst direkt. Vi jobbar med en kunskapsdatabas där vi hittar svar på enklare frågor som är överenskommet med de olika förvaltningarna att vi ska svara på direkt. På så sätt slipper kunder bli runt skickade och får svar direkt.
Kontaktcenter bemannar receptioner både i Marks kommunhus och i Kinnaström och svarar i kommunens växel.


ARBETSUPPGIFTER
För att lyckas i din roll krävs det att du är nyfiken och aktivt söker och frågar efter information. Arbetet innebär att ge förstklassig service via telefon och besök. Många gånger behöver du under ett pågående samtal både söka och registrera information.
Vi är en liten arbetsgrupp som kräver god kommunikation för att ta hand om det informationsflöde som varje dag kommer till oss.
Vi har också en mindre vikariepool där vi nu söker ytterligare förstärkning som vi kan använda oss av vid frånvaro och när behov uppstår såsom ex sjukdom och semestrar. Du ska vara beredd att även vara tillgänglig över sommarmånaderna.
När du arbetar i vår pool arbetar vi med systemet Timecare Pool där du själv bestämmer hur du vill/kan jobba genom att lägga dig tillgänglig de dagar som passar dig. Som timanställd kan du få ditt arbetspass samma dag och passen kan variera och även arbetstiden.
Du kommer att jobba i båda receptionerna beroende på var behovet uppstår. Du kommer också att vara behjälplig i enklare administrativa göromål.


KVALIFIKATIONER
Du är en serviceinriktad person med bred erfarenhet av de frågor som ställs till en kommun.
Du är kreativ och lösningsorienterad med ett genuint intresse för att hjälpa och vägleda människor och du har förmågan att arbeta i ett högt tempo, prioritera och fatta beslut samtidigt som du är strukturerad och noggrann.
Du har en mycket god kommunikationsförmåga, är utåtriktad och möter kunder med ett stort engagemang. Att på ett prestigelöst sätt samarbeta med dina kollegor för att kunna överträffa kundens förväntningar är en förutsättning.
Du har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt kunskaper att kunna konversera på engelska. Andra språkkunskaper är meriterande men inget krav.
Du kommer att arbeta i olika system vilket kräver god datorvana och du har mycket god administrativ förmåga.
Vid val av kandidater kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Erfarenhet krävs.
Erfarenhet inom kundtjänst och servicearbete inom kommunal verksamhet.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Birgitta Melkersson
0320-217485
Mona Larsen Jones, Kommunal

Enhetschef Maria Forsman Franzén
0320-217496
Rekryteringskonsult Experis Karina Andersson
033-23 74 62
Therese Lindh, SACO
0320-217216
Vision Birgitta Swedblom
0320-21 70 48
Enhetschef Lisbeth Hultin
0320-21 78 36
Sektorchef Lena Arvidsson
0320-217052
Sektorchef Lena Arvidsson
0320-217052

Sammanfattning

Besöksadress

51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb


Tentamensvakter flera anställningar

Tentamensvakter flera anställningar

15 november 2022

10 november 2022

3 november 2022

2 november 2022