OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Primärvården, Administrationen Primärvården i Landstinget i Uppsala län jobbar för att utvecklas som vårdgivare och arbetsgivare.Med tydliga mål är varje vårdcentral en självgående enhet, där chefer och medarbetarna påverkar vår utveckling.Vår stora konkurrensfördel är vår breda kompetens inom alla professioner och vi strävar efter att ge varje patient bästa och mest effektiva omhändertagande nivå.Vi förbereder oss inför framtiden genom att satsa på forskning och utveckling - både inom vården och våra arbetsprocesser.Ditt uppdrag Du ska leda, samordna och utveckla Primärvårdens kommunikationsarbete såväl internt som externt.I samarbete med ledning och verksamhetschefer ska du utveckla organisationens kommunikativa förmåga så att bilden av Primärvården och dess ingående varumärken blir tydlig och korrekt. Du ingår i ledningsarbetet och är chef för en informatör.Samtidigt som du har ett tydligt uppdrag att profilera Primärvården förväntas du samordna verksamhetens kommunikation med övriga delar av Landstinget i Uppsala län.Du ingår därför i samordningsgruppen för landstingets informationsverksamhet. Din kompetens Informatörsutbildning på högskolenivå Erfarenhet av både operativt och strategiskt ledarskap av kommunikationsarbete i större organisationer eller kunskapsföretag.Erfarenhet av ledningsarbete och god förmåga till helhetssyn Kunskap om och erfarenhet av systematiskt varumärkesbyggande och marknadsföring Senast den 8 december 2008 vill vi ha din ansökan.