OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Timrå ligger vid kusten mitt i Sverige, mellan två städer med ett perfekt samspel av hav, skog, berg och vildmark. Här finns landsbygd, industrier och ett växande näringsliv.
Här finns plats för upplevelser, äventyr eller bara lugn och ro med ett bekvämt avstånd till shopping och nöjen.
Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region!
Informationscontrollern tillhör Verksamhetsstöd och informationshantering på Kommunledningskontoret.
Uppdraget har övergripande ansvar för hela kommunorganisationens informations-hantering och för samordning av tillhandahållande av allmän handling samt för långsiktig och rättssäker förvaltning och användning av kommunens information.
Arbetsuppgifter
Vi söker Dig som har ett öppet och framåtblickande sinnelag och vill bidra till utveckling av informationsförvaltning i vår kommun. Placering är i Timrå inom enheten för verksamhetsstöd och informationshantering.
Som informationscontroller/registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i kommunens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digital dokument- och ärendesystem.
Utöver att du deltar i hanteringen av inkommande post/e-post och diarieföring av handlingar, har du som uppgift att instruera och stödja kommunens medarbetare att hantera informationen korrekt. En viktig del i arbetet är att tillsammans med övriga medarbetare kvalitetssäkra och löpande utveckla hanteringen av information från inkommande handling till arkiv.
I din roll är du arkivansvarig för kommunens centrala arkiv och den digitalisering som ska genomföras där.
Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning eller motsvarande förvärvad kunskap. Du har flerårig erfarenhet från registratorsarbete i offentlig förvaltning och goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr arbetet.
Du behärskar svenska väl i tal och skrift och är van användare av Office-paketet. Du har erfarenhet av elektronisk ärendehantering och av att arbeta processorienterat.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande. Du har god problemlösningsförmåga och orienterar dig lätt i nya sammanhang. Du har lätt att samarbeta i olika team men kan utföra dina arbetsuppgifter självständigt. Struktur, noggrannhet och ordningssinne är en förutsättning för att lyckas i rollen.
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.