Informationsförvaltare

Arbetsbeskrivning

Hur utvecklar man en optimal förvaltning av spårtillgångar? Som Informationsförvaltare bidrar du till att våra anläggningar får bättre tillgänglighet, säkerhet och kostnadseffektivitet. Var med och gör Sverige närmare.


Informationsförvaltare

Arbetsuppgifter

Nu söker sektionen Teknikområde spår på VO Underhåll en Informationsförvaltare. Vi ansvarar för förvaltningen av Teknikområde Spår och är i den rollen kravställare på den information som förvaltningen behöver.
Du kommer att arbeta med att beskriva och förvalta informationsobjekt och dess kravställning. Du bör känna till informationsobjektets användning och planera och följa upp större förvaltningsaktiviteter. Arbetet med omvärldsbevakningen inom området är en annan viktig del i tjänsten.
Du stöttar våra förvaltare av spårtillgångar i deras arbete att etablera underhållsprogrammet som hanterar underhållsfrågor inom järnväg. Via underhållsprogrammet utarbetar vi underhållsplaner och beställer åtgärder till allt ifrån spårkomponenter på bangårdar till plattformar. Vi arbetar nära projektledare ute i organisationen och de nationella tekniska specialisterna på Teknik och miljö. Du kommer även att samarbeta med de externa järnvägsföretagen i allt från tillståndsbedömningar och effektuppföljningar till etablering av ny teknik och funktion.

Övrig information

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering kan webbaserade tester komma att användas som en del i urvalet.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan den finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Intervjuerna är planerade till 22-23 juni, via Skype.

Kvalifikationer

Vem är du?
Du har helhetssyn med en god analytisk förmåga och din nyfikenhet gör att du ser omvärldens utveckling och objektiv utvärdering av olika handlingsalternativ som en naturlig del av arbetet. Tjänsten innebär många interna och externa kontakter, därför är det viktigt att du är tydlig i din kommunikation och att du har en mycket god samarbetsförmåga. Du är engagerad och har ett eget driv där du tar ansvar för att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du är bekväm med att leda, styra och fördela arbete vid behov, men ser dina egna leveranser som en självklar del i din roll.
Vi söker dig som:
har högskoleutbildning med minst 180hp (120p) inom ett för tjänsten relevant område eller annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
har flera års erfarenhet av att arbeta med tillgångsförvaltning
har flera års erfarenhet från projekt- eller uppdragsledning
har mycket goda kunskaper i MS Office
kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska
har körkort för personbil.

Det är meriterande om du:
har erfarenhet av att arbeta inom hållbar tillgångsförvaltning inom järnvägsområdet
har erfarenhet från Informationsförvaltning.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
#LI-Hybrid

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2022
  • Ansök senast: 16 juni 2022

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


 Supplier Manager

Supplier Manager

28 november 2024

Technical Writers

Technical Writers

11 november 2024

Techno Functional Consultant

Techno Functional Consultant

6 november 2024

11 oktober 2024