OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du flera års erfarenhet eller utbildning som registrator och är intresserad av att arbeta med informationsförvaltning vid en myndighet med samhällsviktigt uppdrag? Nu söker vi dig som vill jobba som informationsförvaltare med fokus på registratur – vill du bli en av oss?
UKÄ bidrar till att stärka den svenska högskolan och Sverige som kunskapssamhälle. Vi granskar högre utbildning, analyserar och följer upp utvecklingen inom högskolan och bevakar studenternas rättssäkerhet. Vår vision är: Granskning för utveckling – vi säkrar Sverige som kunskapssamhälle!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som informationsförvaltare med fokus på registratur hos oss arbetar du med att:
• Ansvara för utlämningsärenden
• Dagligen hantera post och e-post och diarieföra alternativt fördela dem
• Diarieföra ärenden
• Hantera både digitala och fysiska handlingar
• Skanna handlingar till ärenden
• Akthantering, register- och arkivvård
• Delta i framtagande och utveckling av rutiner och arbetssätt
• Utbilda myndighetens medarbetare i diarieföring och systemstöd
Du kommer att samarbeta med två personer på UKÄ inom funktionen informationsförvaltning som ingår i avdelningen för verksamhetsstöd. Då arbetet bland annat innebär att hantera fysiska utlämningar och fysisk post kommer du arbeta på vårt kontor, som ligger i moderna lokaler intill Gullmarsplan.
Din profil
Krav för tjänsten
• Flera års arbetslivserfarenhet av registratorsarbete eller registratorsutbildning på eftergymnasial nivå
Meriterande
• Avslutat gymnasium eller likvärdig utbildning
• Erfarenhet av offentlig, gärna statlig, verksamhet
• Kunskap och erfarenhet av att använda olika digitala verktyg och system, gärna ärende- och dokumenhanteringsprogrammet P360
• Goda kunskaper och förmåga att uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt i svenska och engelska
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har god förmåga att tillgodogöra dig information och kan kommunicera på ett bra sätt både inom myndigheten och med externa intressenter. Du samarbetar bra med andra och har god social förmåga. Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter. Du är noggrann och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt
Om avdelningen
Funktionen informationsförvaltning uppgår idag till tre medarbetare och ingår i avdelningen för verksamhetsstöd som består av cirka 25 engagerade medarbetare. Avdelningens huvudsakliga uppdrag är att ge administrativt och strategiskt stöd till hela myndighetens verksamhet och utveckling, med fokus på kärnverksamhetens behov. Avdelningen är indelad i funktioner inom områdena kommunikation, HR, ekonomi, IT, reception, intendentur, ledningsstöd och informationsförvaltning. Avdelningen präglas av arbetsglädje och ett gott samarbete.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete i en verksamhet med ett samhällsviktigt uppdrag. UKÄ är en arbetsplats med drygt 120 anställda. Vi månar om våra medarbetares möjlighet till balans mellan arbete och privatliv och erbjuder bl.a. flexibla arbetstider och ett brett utbud av friskvårdsförmåner. Vi strävar efter att våra medarbetare ska känna arbetsglädje och stolthet, ha inflytande och lika möjligheter att utvecklas. Vi arbetar aktivt med att integrera ett jämställdhetsperspektiv i verksamheten och att skapa en god arbetsmiljö fri från diskriminering.
Om anställningen
Tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning med tillsättning så snart som möjligt. Vi tillämpar individuell lönesättning.
För mer information och ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev inklusive relevanta betyg/intyg. Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Du ansöker om tjänsten via vår webbplats senast måndagen den 14 november 2022.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef Mikael Anteskog Adler. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Caroline Tovatt (Saco-S) eller Annika Calgheborn (ST). Samtliga nås via myndighetens växel, tfn 08-563 085 00.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.