OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Informationshandläggare Färdtjänst
Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Som anställd eller konsult förväntas man att efterleva uppdragsgivarens värderingar.
Beskrivning av Sektion Färdtjänst
Färdtjänsten hanterar särskilda persontransporter för personer med funktionsnedsättningar till en kostnad av ca 1,2 miljarder kronor om året. Årligen görs mer än 3 miljoner färdtjänstresor av de ca 70 000 personer som har tillstånd till färdtjänst i Stockholms län. Utöver dessa färdtjänstresor sker även ett stort antal sjukresor där personer utifrån sina medicinska behov får ersättning för sina resor till vårdinrättningar.
Beskrivning av uppdraget
Uppdraget är ett vikariat för en föräldraledig position. Konsulten får en viktig roll som innebär att planera, samordna och genomföra kommunikationsinsatser mot Färdtjänstens cirka 70 000 resenärer och andra målgrupper.
Kommunikationen sker dels via trycksaker som broschyrer, tryckta nyhetsbrev och brevutskick, men också via olika webbplatser och appar. Då Färdtjänstens resenärer har olika funktionsnedsättningar är det viktigt att informationen är tillgänglig och begriplig.
Konsulten skall ta fram informationsmaterial, skriver texter till olika kanaler och publicerar på Färdtjänstens olika webbplatser. Ibland jobbar du tillsammans med trafikförvaltningens centrala kommunikationsavdelning, och ibland agerar du beställare gentemot reklam- och produktionsbyråer.
Uppdraget möjliggör för närvarande både arbete på distans och på plats på kontoret på Kungsholmen i Stockholm. Dagar och tider för detta styrs efter behov i organisationen och efter beställarens godkännande. Vid distansarbete förväntas offererande bolag tillhandahålla en fullgod arbetsplats.
Uppdragsperiod: 26-mar-2023 - 30-apr-2024
Uppdragets omfattning: 40 timmar per vecka
Välkommen med din ansökan:
Din ansökan med CV och personligt brev skickas in via ansökningslänken senast 20 mars, men vänta ej då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta NXT Interim NXT Rekrytering som hanterar hela urvalsprocessen.
Kontakter för detta uppdrag är Agne Ottosson, Gig Manager, 070-951 92 50
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Försäljning och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag.
Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal