OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet Lantmäteriet söker medarbetare till funktionen Dokumentstyrning Lantmäteriet strävar efter en ökad enhetlighet i verksamhetsprocesser och tillhörande IT-stöd.Detta har uttryckts i måldokument och i Lantmäteriets dokumentstyrningsstrategi.Funktionen för dokumentstyrning har som huvuduppgift att bidra till att dokumentstyrningsstrategin förverkligas. Arbetsuppgifter Du skall medverka i arbetet med att: - Utveckla styrningen av digitala dokument - Upprätta dokumentstyrningsplaner - Utveckla processorienterad dokumentredovisning - Utveckla ett mer flexibelt arbetssätt för dokumentstyrningsfunktionen - Förvalta dokumentstyrningsfunktionens förvaltningsobjekt - Utföra löpande arbetsuppgifter såsom postöppning, ärenderegistrering och besvarande av frågor ur fastighetsregistret Önskvärda kvalifikationer Utbildning på högskolenivå inom något eller några av områdena informationshantering, dokumentstyrning, processorienterad dokumenthantering och/eller dokumentredovisning eller motsvarande.Erfarenhet av ärenderegistrerings- och arkivbildningsfrågor samt kännedom om dokumentstyrningsplaner och kunskap om hur man redovisar processer.Övrig information Då Lantmäteriet genom Swedesurvey har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.Ansökan Sök jobb hos oss här.Om du istället väljer att skicka ansökan per brev, märk då kuvert med referensnummer 302-2009/162 och skicka till Lantmäteriet, 801 82 Gävle senast den 6 februari 2009.Handlingar per brev skannas.För att skärmbilden av handlingarna inte ska bli svårlästa ber vi dig så långt som möjligt undvika kraftiga färger som bakgrund eller mörkt skuggad bakgrund.Ansök via: Jobbsam.se Vänligast hänvisa till jobbsam i ansökan.