OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en informationskoordinator till högskolans Infocenter
Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 14 000 studenter, cirka 70 program och 270 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar.
Brinner du för att hjälpa människor till rätta? Har du ett genuint engagemang för att ge bra service? Ser du breda och variationsrika arbetsuppgifter som en utmaning och en möjlighet? Då är Infocenter platsen för dig.
Infocenter vid Södertörns högskola är en administrativ service- och stödfunktion för samtliga på högskolan; lärare, studenter och administrativ personal samt externa besökare.
Arbetsuppgifter
Som informationskoordinator vid Infocenter är du högskolans ansikte utåt. Din huvuduppgift är att möta studenter, medarbetare och besökare – alla med olika behov av stöd och service. Det innebär att du kommer att hantera många olika slags frågor, ibland med korta ledtider och hög belastning. Du kommer att ge frågeställaren svar både muntligt och skriftligt, och på både svenska och engelska. Infocenter är en komplex verksamhet och du har ansvar för att frågeställningar bemöts på bästa sätt.
Du kommer att arbeta med olika digitala verktyg som stödjer Infocenters verksamhet, till exempel ärendehanteringssystem, växel, utlåningssystem och tentamensskanning.
Tjänsten innehåller ett fördjupat ansvar för den del av verksamheten som rör ärenden som besökare har vid disk, växelhantering och posthantering samt schemaläggning.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Du
· Har högskoleutbildning eller motsvarande
· Har dokumenterad erfarenhet av servicearbete till exempel från ett serviceyrke, kundtjänst eller kontaktcenter
· Har erfarenhet av schemaläggning
· Har god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, skriftligt och muntligt
· Har goda kunskaper om och är intresserad av datorer och teknik
· Har god förmåga att samarbeta med såväl kollegor inom Infocenter som övriga på högskolan
· Är strukturerad och noggrann
· Har erfarenhet av och kan hantera perioder av såväl högt arbetstryck som lugnare perioder
Meriterande
Du
· Har erfarenhet av motsvarande arbete vid ett lärosäte
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker en person som är ansvarstagande, noggrann och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och du behöver lätt kunna anpassa dig till olika situationer. Du behöver ha god förmåga att såväl kunna samarbeta med andra som att på egen hand kunna driva arbete framåt.
Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas.
Du rapporterar till enhetschefen för Infocenter.
Vi vill ha din ansökan senast den 5 december 2022.
Ytterligare upplysningar
Enhetsschef Sofia Karlsson, sofia.karlsson@sh.se och HR-specialist Anna-Karin Aldrin, annakarin.aldrin@sh.se.
Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.
En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.
Södertörns högskola kan komma att tillämpa CV-revision.
Välkommen med din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner:
SACO: info.saco@sh.se
ST: st@sh.se
SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, henry.wolling@ki.se
Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.