OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Rollen som Informationssäkerhetsansvarig hos Almi Invest innebär att operativt bedriva ett systematiskt informationssäkerhetsarbete och praktiskt hjälpa verksamhetsansvariga att införa informationssäkerhets åtgärder nödvändiga för Almi. Därtill blir du också operativt ansvarig för att införa relevanta processer, strukturer och uppföljning inom hela Almi gällande informationssäkerhet samt införande av dessa.
Ansvarsområden
I rollen som Almi Invests Informationssäkerhetsansvarige blir dina ansvarsområden att:
• Implementera och följa upp informationssäkerhetsarbetet inom koncernen.
• Utforma kvalitativa regelverk inom informationssäkerhet.
• Kommunicera och stötta i implementering och genomförande.
• Rådge fortlöpande i verksamheten.
• Delta och driva frågor inom informationssäkerhet i projekt.
• Genomföra utbildningar inom området.
• Ta fram vägledande material för olika målgrupper.
• Utreda incidenter inom ansvarsområdet.
• Formulera kravställning gentemot interna och externa parter vid upphandling och samarbete.
• Agera som Almis dataskyddsombud.
• Löpande följa förändringar/nyheter i lagstiftning och regelverk.
• Implementera externa krav i det interna regelverket.
• Rapportera till/informera ledningen och styrelsen.
Arbetstider
Heltid
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Praktisk erfarenhet av att självständigt arbeta med informationshantering, dataskydd och informationssäkerhet.
• Akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Juridisk kunskap samt erfarenhet ifrån att driva informationssäkerhetsfrågor på ledningsgruppsnivå är meriterade.
För att bli framgångsrik i rollen har du dessutom:
• Förmåga att få planer att realiseras.
• Förmåga att driva ett konstruktivt arbetet tillsammans med andra.
• God förmåga till samarbete.
• En kommunikativ ådra-vara en "story teller".
• Förmåga att bygga och arbeta via nätverk
• Förmåga att kunna kommunicera ett budskap på ett pedagogiskt vis
• En positiv och lyhörd inställning till bolagens behov.
• Hög integritet.
• Regelmedvetet men samtidigt pragmatiskt och lösningsorienterat sätt.
• Förmåga att strukturera och planera ditt arbete.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Professionals. Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Oscar Nordström på oscar.nordstrom@randstad.se eller 072 554 22 82
Vi ser fram mot att få din ansökan snarast, dock senast den 27 feb. Urval sker löpande.
Att arbeta på Almi
På Almi är kompetensnivån hög och samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt.
På Almi värdesätter vi olikheter, vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.
Om företaget
Almi investerar i framtida tillväxt. Vi erbjuder affärsutveckling och lån till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 50 kontor över hela landet. Läs mer om Almi på www.almi.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044