OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr 2021/025858
De hot och risker som vårt samhälle utsätts för förändras över tiden och verktygen för vår förmåga att hantera dessa behöver därför kontinuerligt ses över och utvecklas. Arbetsmiljöverket behöver nu öka och förstärka sin förmåga inom informationssäkerhetsområdet.
Ditt nya arbete
Du kommer att arbeta med den fortsatta utvecklingen av Arbetsmiljöverkets informationssäkerhet. Du kommer att ingå i myndighetens säkerhetsorganisation med delansvar inom informationssäkerhetsområdet.
Inom ditt ansvarområde ingår bl.a. att analysera och genomföra utredningar, bevaka förändringar i säkerhetsrelaterade lagar och förordningar, ta fram handlingsplaner, följa upp genomförda säkerhetsåtgärder, hantera incidenter, delta som föreläsare vid interna utbildningar och genomföra riskanalyser. Du kommer också att arbeta med fortsatt utveckling och uppföljning av myndighetens kontinuitetshantering.
Vi söker dig som :
• har akademisk examen med inriktning mot informationssäkerhet eller motsvarande utbildning/erfarenhet som Arbetsmiljöverket bedömer som likvärdig
• har minst 5 års erfarenhet av informationssäkerhetsarbete
• har erfarenhet av att utbilda och informera
• kan leda och genomföra riskanalyser
• har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av tekniskt informationssäkerhetsarbete
• har ett kontaktnät inom informationssäkerhetsområdet
• har erfarenhet av arbete inom svensk statsförvaltning
• har erfarenhet av projektledning
• har erfarenhet av att leda och genomföra workshops
Personliga egenskaper
Du är ansvarstagande, noggrann, har god analytisk förmåga och är kommunikativ. Det är också viktigt att du är flexibel och har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Ditt intresse för informationssäkerhetsfrågor driver dig i arbetet, du har god samarbetsförmåga och du delar med dig av dina kunskaper inom området. Din sociala kompetens är viktig.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer om anställningen
Du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Solna Business Park. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Läs gärna mer om oss på www.av.se .
Om du har frågor
Kontakta gärna IT-chef Anne Egelstam, 010-730 90 94 eller säkerhetssamordnare Carina Göransson, 010-730 93 28. Fackliga kontaktpersoner är Vasilis Ioannidis, SACO, Jenny Bengtsson, Seco och Kristoffer Giertta, Fackförbundet ST. Dessa nås genom Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 23 maj 2021. Ansök genom att klicka på länken nedan.
Om avdelningen
Avdelningen för administration och analys ansvarar för fyra av Arbetsmiljöverkets totalt nio verksamhetsområden: styra verksamheten, ge verksamhetsstöd, bedriva analysarbete och att hantera transfereringar. Vi ansvarar för kontakter med Regeringskansliet på tjänstemannanivå, regional skyddsombudsverksamhet och utstationeringsregistret. Inom avdelningen finns även svarstjänst, bland annat för allmänna frågor, e-tjänster och växel.
Om myndigheten
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalenheten