OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
ARBETSUPPGIFTER
Som informationssäkerhetssamordnare biträder du verksamheterna med att styra, samordna, vidareutveckla och förvalta kommunens systematiska informationssäkerhetsarbete. I ditt uppdrag stödjer du våra verksamheter med bland annat informationsinventeringar, klassningsanalyser, risk- och sårbarhetsanalyser, konsekvensanalyser, föreslår säkerhetshöjande åtgärder samt planerar och följer upp åtgärder inom området. I rollen kommer du att bidra med stöd och rådgivning till verksamheterna, du är en katalysator för kunskapshöjande insatser och utbildningar för kommunens medarbetare och förtroendevalda.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas som informationssäkerhetssamordnare söker vi dig som är planerande, organiserad och kan driva informationssäkerhetsarbetet framåt både strategiskt och operativt. Du har god förmåga att samverka och lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du är en bra lagspelare som kan ta ansvar för ditt arbete och förmågan att arbeta självständigt.
Vidare har du:
• Akademisk eller eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten
• En god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska
• Du är en säkerhetsmedveten person
Meriterande
• Erfarenhet om informationssäkerhetsarbete i offentlig verksamhet,
• erfarenhet från revisioner med tillhörande åtgärdsarbete,
• erfarenhet och vana av arbete med utbildning och kunskapsspridning inom informationssäkerhetsområdet,
• erfarenhet från deltagande i arbete med informationskartläggning,
• kunskap om personuppgiftshantering i enlighet med dataskyddsförordningen. Det är även meriterande om du har kunskap om säkerhetsstandarder såsom ISO 27000, NIST, CIS etc. samt innehar certifieringar inom säkerhetsområdet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
Vi erbjuder
En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö.
Möjlighet att påverka och utveckla informationssäkerhetsarbetet i vår organisation.
Kompetensutveckling och utbildningsmöjligheter.
En tjänst med goda arbetsvillkor och förmåner.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137