OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
ARBETSUPPGIFTER
Lokalförvaltningen erbjuder dig en ledande arbetsplats där vi möter varandra med lyhördhet och omtanke i en framtidsorienterad kultur. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och variation på ålder och erfarenhet.
Till vårt specialistenhet på projektavdelningen söker vi nu en Informationssamordnare som ger expertsupport rörande teknisk informationshantering i projekt. Du får en nyckelroll i vår organisation som omsätter drygt två miljarder kronor per år inom nybyggnation, ombyggnation och tillbyggnad av skolor, förskolor, äldreboende samt boende med särskilt service. Vi erbjuder vi dig ett attraktivt jobb på en av Sveriges största projektavdelningar inom byggnation, med runt 1000 aktiva projekt och 115 härliga medarbetare.
Dina arbetsuppgifter:
Du blir en betydelsefull spelare när det gäller att bidra till kvalitetsnivån på förvaltningens tekniska information (TKA). Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara:
• Kontroll av informationsleveranser
• Kvalificerad teknisk expertsupport rörande teknisk informationshantering i projekt och förvaltning
• Utbilda och kompetenshöja inom teknisk informationshantering
• CAD och BIM-kravställning
Din chef:
Ingemar Bogestad är en förändringsledare som tror på ett utvecklande ledarskap där medarbetare på ett förtroendefullt sätt får ansvara och planera sitt arbete. Som person är Ingemar lyhörd, resultatdriven och har hjärtat på rätta stället. Han har mångårig erfarenhet som chef inom ekonomi och IT.
Vi på lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. För att göra det möjligt har vi efter pandemin skapat möjligheter till växelvis arbete, att kunna förlägga delar av sin arbetstid upp till 50% i hemmet. Vi erbjuder dig utveckling, framåtanda och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som med minst 2 års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är högskoleutbildad tex. arkitekt, civilingenjör eller motsvarande.
Eftersom du blir en viktig del av vår informationshantering så förväntar vi oss att du har en god kompetens inom teknisk informationshantering. Du behöver ha erfarenhet av CAD och BIM program som exempelvis Solibri, BIMeye, Revit. Teknisk byggkompetens och grundläggande projektkunnande är viktigt för att kunna diskutera teknisk informationshantering med tex projektledare.
För att lyckas behöver du god kommunikativ förmåga när det gäller skriftlig och muntlig framställan. Det är också viktigt att du har god planeringsförmåga och förmåga till framförhållning i ditt arbete. Du är samarbetsinriktad och motiveras av att arbeta flexibelt och kan ändra arbetssätt beroende på situation. Som person är du noggrann och strukturerad.
ÖVRIGT
Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder förutom flexibel arbetstid också friskvårdsbidrag, friskvårdstimme på arbetstid och cykelförmåner.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.