OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Är du en driven person som brinner för informationshantering? Då kanske du är vår nya informationssamordnare!
Vilka är vi?
Juridik- och kanslienheten är navet inom Kommunstyrelsens kontor vad gäller kvalitetssäkring av beredningsprocessen för både tjänstepersonsorganisationen och den politiska beredningen, vilket innefattar ärenden som berör hela kommunkoncernen.
Inom kommunstyrelsens kansli finns Juridik och kanslienheten, Valnämndens kansli, Utrednings och utvecklingsenheten, Stadsarkivet och Överförmyndarenheten.
Dina arbetsuppgifter:
Som informationssamordnare arbetar du med att samordna och utveckla Kommunstyrelsens kanslis systematiska arbete inom områdena arkiv, registrering, behandling av personuppgifter och informationssäkerhet.
Det kan till exempelvis innefatta att leda arbetet med att kartlägga information, upprätta och revidera verksamhetens informationshanteringsplaner, säkerhetsklassning av verksamhetsinformation, framtagande av riskanalyser, upprätta och förvalta registerförteckningar samt övriga frågor som rör informationshantering. Detta görs i samarbete med arkivarier, registratorer, dataskyddsombud och informationssäkerhetssamordnare.
I rollen arbetar du självständigt men i samarbete med funktioner på enheten inom ditt område i syfte att säkerställa att kontoret följer lagar och regler. Och att det sker på ett så effektivt sätt som möjligt.
Du fungerar även som ett stöd i informationshanteringsfrågor för kontorets olika verksamheter. Tjänsten innefattar även till viss del oppositionsrådssekreteraruppgifter. Det kan exempelvis bestå av; kalenderbevakning/bokningar, mejluppföljning, registrering samt möten med kommunalråden i opposition.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen eller YH-utbildning inom området. Alternativt flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med informationshantering. Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor är meriterande.
Du har kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftning, arkivlagen, dataskyddsförordningen (GDPR) och annan relevant lagstiftning.
Som person är du strukturerad och som kan planera och organisera ditt arbete på ett noggrant och effektivt sätt.
Du är tydlig i din kommunikation både skriftligt och muntligt, och har lätt för att samarbeta med andra för att nå verksamhetens uppsatta mål.
Du är analytisk och har god förståelse för och kan producera avancerade språkliga underlag.
Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: 1 september eller enligt överenskommelse.
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 28 maj 2023
Kontakt: Enhetschef Julia Zetterstrand, julia.zetterstrand@norrkoping.se
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.