Informationssekreterare

Arbetsbeskrivning

Om arbetet Informationssekreteraren ansvarar för kommunens externa och interna informationsverksamhet och marknadsföring. I detta uppdrag ingår att samordna informationsflödet och utforma strategier, metoder och modeller för informations- och medieområdet. Du fungerar även som webbredaktör med ansvar för kommunens hemsida och intranät. Dessutom ingår att svara för ledningen av kommunens Medborgarkontor och ärendehanteringsprocess. Din profil Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Det förutsätts att du är en entreprenör med förmåga att få saker gjorda. Du är en utåtriktad och kommunikativ person med god analytisk förmåga och har en utpräglad känsla för språk, form och design. Du är duktig på att skapa förtroendefulla relationer och på att samverka. Vi förutsätter att du har utbildning på högskolenivå eller motsvarande kompetens inom information och kommunal förvaltning, samt grundläggande kunskaper om IT-baserade mediaverktyg. Det är även en merit om du har kunskaper/erfarenhet av ärendehantering och kommunal förvaltning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Roger Rönnerhag
076-3930333
Staffan Melin
070-689 46 24
Mattias Ymefors, Enhetschef Stöd & Sysselsättning
0514-58286

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Grästorps kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 4 september 2008
  • Ansök senast: 19 september 2008

Besöksadress

Jon Jespersgatan 28
None

Postadress

Jon Jespersgatan 28
Grästorp, 46780

Liknande jobb


Verksamhetsutvecklare informationshantering

Verksamhetsutvecklare informationshantering

4 november 2024

28 februari 2023

8 februari 2023