OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige och internationellt. Det innebär att vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått nej på sin ansökan och måste lämna landet. Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3 000 anställda. Vi söker nu en Informationsspecialist till landinformationsenheten. Arbetsuppgifter Du ska söka och värdera information på internet, bevaka relevanta informationskällor och lägga in information i verkets informationssystem Lifos. I arbetet ingår bl a också att besvara frågor från användarna, delta i samordningsmöten samt att utbilda i användandet av Lifos. I övrigt ska du utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chefs instruktioner. Kvalifikationer Du ska ha högskoleexamen med informationsvetenskap eller motsvarande som huvudämne. Du bör ha erfarenhet av arbete med modern informationsteknik. Det är meriterande om du har kunskaper om html-editering och för detta nödvändiga programvaror. Du bör ha god pedagogisk förmåga samt ha mycket god samarbetsförmåga. Goda kunskaper i engelska är ett krav, övriga språkkunskaper är meriterande. Svenskt medborgarskap krävs