Informationsstrateg

Arbetsbeskrivning

Har du goda kunskaper inom digitalisering och informationshantering? Är du en inspirerande förändringsagent som har förmågan att göra verklighet av visioner och strategier?
Vill du arbeta på en av Sveriges friskaste arbetsplatser och delar vår passion för att göra staden bättre för barn och unga? Då kan rollen som Informationsstrateg hos oss vara ditt nästa drömjobb.

Rollen som Informationsstrateg

Som Informationsstrateg på SISAB kommer du att vara vår digitaliseringsguru med fokus på att effektivisera och facilitera vår informationshantering och digitala utveckling. Med din kompetens inom informationshantering, digitalisering och innovation bidrar du till utveckling av våra ledningsprocesser. Som Informationsstrateg arbetar du utifrån en hållbar affärsutvecklingsmetodik som minskar bolagets risker och bygger långsiktigt värde.

I rollen ingår bland annat följande uppgifter:

• Leda, utveckla och samordna strategisk informationshantering med målet att uppnå ett obrutet informationsflöde
• Vara förändringsagent och driva förändringar i såväl arbetssätt som synsätt
• Bevaka bolagets informationsflöden från ett helikopterperspektiv och facilitera förändringar genom att bygga kunskap i bolaget
• Ansvara för strategiska styrdokument kopplat till informationshantering
• Vägleda och stötta andra avdelningar inom företaget som arbetar praktiskt med informationshantering
• Driva utvecklingsprojekt relaterade till digital informationshantering och innovation
• Kommunicera digitalisering på ett pedagogiskt och inspirerande vis
• Ansvara för omvärldsbevakning inom ditt område och anpassa arbetssätt och mål efter rådande krav

Som Informationsstrateg ingår du i ett team med fokus på verksamhetsutveckling och innovation, digitalisering och hållbarhet utifrån ett strategiskt perspektiv. Ni bidrar alla till att stödja företagets övriga avdelningar i vårt huvudsakliga uppdrag.

Vem är du?

Vi söker dig som är en problemlösare av rang och har erfarenhet av att utveckla informationshantering med hållbarhet, säkerhet och korrekthet i fokus. Du har förmågan att identifiera utvecklingsbehov kopplat till digital informationshantering och har erfarenhet av att initiera och driva utvecklingsprojekt med gott utfall.

Du har ett förhållningssätt som inspirerar andra att följa med i planerad riktning och genom din förmåga att samarbeta och kommunicera möjliggör du förändring. Genom ditt engagemang skapar du driv i digitaliseringsarbetet och lockar till innovation, utveckling och ständig förbättring. Du delar tydligt och uppriktigt SISAB:s värderingar.

Vi ser att du har 3-4 års erfarenhet av arbete kopplat till strategisk informationshantering. Akademisk utbildning med teknisk inriktning alternativ annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du arbetat med implementering och uppföljning av informationsförvaltningsmodeller kopplat till affärssystem.

SISAB har kommit en ganska bra bit på vår digitaliseringsresa och vi anses av många i branschen ligga i framkant. För att passa i rollen bör du därför ha relevant bakgrund inom området, kombinerat med kunskap och nyfikenhet som gör att du blir vår vägvisare inom informationshantering.

SISAB erbjuder dig

På SISAB får du möjligheten att vara en del av ett värderingsstyrt bolag som arbetar aktivt med att skapa ett gemensamt synsätt och förhållningssätt. Vi är affärsmässiga, ansvarstagande och engagerade och dessa värderingar synliggörs genom vårt sätt att bemöta andra, vårt sätt att agera och fatta beslut.

Med hållbarhet och smarta lösningar i fokus får du vara med och bidra till att skapa inspirerande utbildningsmiljöer som formar framtidens Stockholm och ger barn och ungdomar bästa möjliga start.

Vi sitter normalt i nya fina kontorslokaler vid Globen, Palmfelt Center. Men under pandemin ser vi distansarbete som en självklarhet.

Förutom ett meningsfullt uppdrag får du en trygg arbetsgivare med ett uppskattat förmånspaket, som i år dessutom blev utsett till Stockholms friskaste företag. Vill du vara en del av ett engagerat team med mycket skratt, då är SISAB företaget för dig! Vår målsättning är att spegla mångfalden i staden och ser gärna sökande med olika erfarenheter och bakgrund.

Ansökan

Vi arbetar löpande med urval så skicka in din ansökan snarast. Dock senast den 6 december. I rekryteringsprocessen kan vi komma att tillämpa bakgrundskontroller utifrån behov. För mer information om tjänsten, kontakta Mee Nilsson på 08- 508 470 43. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anna Apazidis (HR Business Partner) på 08-508 461 37. Tjänsten avser en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Rekryteringsprocess

På SISAB använder vi oss av en kompetensbaserad rekryteringsmetod som ger oss möjlighet att göra en djupare bedömning, utläsa framtida potential och inte enbart se till CV-innehåll. För att få en så rättvisande bild som möjligt undersöker vi personliga egenskaper som är viktiga i såväl arbetslivet som rollen. Därför ingår alltid arbetspsykologiska test i vår rekryteringsprocess. Ibland redan i samband med din ansökan. Detta fungerar som ett komplement och ger värdefullt beslutsunderlag för rekryterande chef. Vi tycker också att det är viktigt att ha ett högt säkerhetstänk därför kan vi från tid till annan genomföra bakgrundskontroller av olika slag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sisab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Liknande jobb


Informationsarkitekt, Gävle

Informationsarkitekt, Gävle

15 november 2024

Erfaren Informationsarkitekt, Gävle

Erfaren Informationsarkitekt, Gävle

15 november 2024

Information Architect

25 september 2024

Information Architect

Information Architect

29 augusti 2024