Informationsutvecklare, Gävle

Informationsutvecklare, Gävle

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

För att hus, broar och vägar ska kunna byggas behövs kunskap om Sveriges geografi och fastigheter. Genom att kartlägga verkligheten och tillhandahålla aktuell information om landets topografi och infrastruktur bidrar du därför till grunden för ett hållbart och fungerande samhälle.



ARBETSUPPGIFTER
Under åren 2021-2022 deltar du framförallt i ett projekt för utveckling av ett helt nytt system för taxeringsinformation i Fastighetsregistret.
I detta ingår bl.a.
• Metod och processutveckling
• Framtagande av specifikationer, informationsmodeller, metadata och handledningar.
• Hantering av krav och acceptanstest (dokumentation t ex användningsfall, testfall, kravspecifikationer och icke funktionella krav)

Efter projekttiden består uppgifterna bl.a. av
• Bidra med kunskap och ge support till berörda parter.
• Informationsutveckling och systemförvaltning av berörda system.

I arbetet ingår det också att du deltar och bidrar till hela sektionens och enhetens samlade verksamhet där även andra arbetsuppgifter skulle kunna bli aktuella beroende på intresse och kompetens.

Vi har ett tillitsbaserat arbetssätt där vi arbetar med agila metoder vilket innebär att du som medarbetare hos oss, utifrån givna mål och ansvar, får stora möjligheter att själv styra och planera din tid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, inom områden som t ex. lantmäteri eller
data-/ systemvetenskap. Alternativt arbetslivserfarenhet och bakgrund av arbete inom systemutvecklingsområdet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten.

Du ska även:
• Ha en förmåga att samarbeta samt skapa och vidmakthålla goda relationer.
• Vara initiativtagande, drivande och uthållig.
• Ha förmåga att analysera och lösa problem, vara tydlig i din kommunikation och behärska svenska i tal och skrift.
• Vara noggrann, strukturerad och ansvarstagande.
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att löpande utvecklas.

Det är meriterande med kunskaper och erfarenhet kring:
• Informationen i Fastighetsregistrets taxeringsuppgiftsdel samt dess användning och betydelse i samhället.
• Erfarenhet från utveckling och/eller förvaltning av administrativa eller registerorienterade system, gärna agilt och/eller enligt någon styrmodell, typ PM3.
• Kunskap i följande verktyg (SQL/TOAD/FME).

ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Internleverans Nina Lubrán
08-53489302
Sektionschef Produktleverans Anders Hallgren
08-534489330

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmäteriet, Geodata
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Besöksadress

Lantmäterigatan 2 C 80182 Gävle
None

Postadress

Lantmäteriet
Gävle, 80182

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024