Informationsutvecklare, Gävle

Informationsutvecklare, Gävle

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

För att hus, broar och vägar ska kunna byggas behövs kunskap om Sveriges geografi och fastigheter. Genom att kartlägga verkligheten och tillhandahålla aktuell information om landets topografi och infrastruktur bidrar du därför till grunden för ett hållbart och fungerande samhälle.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en informationsutvecklare med inriktning fastighetstaxering.

Tjänsten som informationsutvecklare innebär att du under perioden år 2022-2023, framförallt deltar som verksamhetskunnig i ett projekt. Projektet innebär utveckling av ett helt nytt system för taxeringsinformation i Fastighetsregistret. I projektet kommer dina uppgifter att vara metod och processutveckling. Du deltar aktivt i arbetet med att ta fram specifikationer, informationsmodeller, metadata och handledningar. Arbetet innebär även hantering av krav och acceptanstest (dokumentation t ex användningsfall, testfall, kravspecifikationer och icke funktionella krav).

Efter projekttiden består uppgifterna bl.a. av att bidra med kunskap och ge support till berörda parter om taxeringsinformationen i Fastighetsregistret. Du ansvarar för informationsutveckling och systemförvaltning av berörda system.

Du tillhandahåller information enligt offentlighetsprincipen, där utsökning från databasen görs med hjälp av SQL.
I arbetet om informationsutvecklare ingår också att du deltar och bidrar till hela sektionens och enhetens samlade verksamhet, där även andra arbetsuppgifter skulle kunna bli aktuella beroende på intresse och kompetens.

Vi har ett tillitsbaserat arbetssätt vilket innebär att du som medarbetare hos oss, utifrån givna mål och ansvar, får stora möjligheter att själv styra och planera din tid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en svensk eller validerad högskoleexamen inom för verksamheten relevanta områden, data/systemvetenskap eller lantmäteri, alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet.
Med likvärdig arbetslivserfarenhet avser vi en bakgrund av arbete inom utveckling och förvaltning av registerorienterade system.

Tjänsten kräver mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har kunskap om taxeringsinformation, information i Fastighetsregistrets taxeringsuppgiftsdel samt dess användning och betydelse i samhället. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av systemutveckling och systemförvaltning samt erfarenhet från utveckling och/eller förvaltning av administrativa eller registerorienterade system, gärna enligt någon styrmodell, typ PM3.

För utsökning i databasen används SQL vilket blir ett viktigt verktyg i arbetet och det ses därför som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och i denna roll är det viktigt att du är samarbetsorienterad, har ett driv att förkovra och utvecklas inom fastighetstaxering, hålla dig à jour inom din profession och ditt expertområde. Du är resultatorienterad och arbetar hårt och ambitiöst för att nå uppsatta mål.
Arbetet innebär att du hanterar och analyserar en stor mängd information vilket kräver att du har en god analytisk förmåga.

Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i samband med anställning.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.

Kontaktpersonerna finns tillgängliga för att besvara frågor, dock med viss fördröjning, pga pågående semesterperiod.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Internleverans Nina Lubrán
08-53489302
Sektionschef Produktleverans Anders Hallgren
08-534489330

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmäteriet, Geodata
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 23 augusti 2021

Besöksadress

Lantmäterigatan 2 C 80182 Gävle
None

Postadress

Lantmäteriet
Gävle, 80182

Liknande jobb


Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024