OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Informationsenheten i Ronneby kommun söker Informatör Arbetsuppgifter Informationsenheten svarar för intern och extern information/kommunikation i flera kanaler för olika målgrupper. Som informatör kommer du att arbeta med kommunal marknadsföring och ingå i kommunens marknadsföringsgrupp, göra pressmeddelanden, ta fram nyheter för publik och intern webb, skriva för personaltidningen och tidning till nyinflyttade, medverka i kampanjer och projekt m m. En viktig uppgift är att stödja och stimulera andra kommunala enheter i deras informations- och marknadsföringsarbete. Kvalifikationer Du är informatör- eller journalistutbildad på högskolenivå eller har annan motsvarande kompetens. Du har varit yrkesverksam på kommunikationsområdet minst några år. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Som person är du utåtriktad, engagerad och initiativrik. Du kan agera strategiskt och operativt mot angivna mål. Du trivs med att samspela med andra. Du är hemmastadd med Office och webb, gärna EPiServer. Du kan trycksaksproduktion inklusive att använda Photoshop och InDesign/PageMaker. Det är en fördel om du har kommunal erfarenhet. Tjänsten tillsätts under förutsättning att kommunstyrelsens personalutskott beslutar om detta.