OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Blekinges interna organisation är på väg att förändras. Vid årsskiftet etablerades en gemensam hälso- och sjukvårdsorganisation med cirka 4 000 anställda. Vi söker nu en självständig, initiativrik och erfaren informatör vars främsta uppgift är att stödja hälso- och sjukvårdsdirektören kommunikativt i uppbyggnaden av vår hälso- och sjukvårdsorganisation. ARBETSUPPGIFTER Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att skapa rutiner för väl fungerande intern och extern kommunikation i hälso- och sjukvårdsförvaltningen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att . agera internkonsult i olika kommunikationsfrågor, till exempel ta fram kommunikationsplaner och operativt ansvara för genomförandet av olika informationsaktiviteter . kommunicera via landstingets interna och externa webbplatser . genomföra och samordna pressaktiviteter KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning inom området eller motsvarande. Du måste ha flera års erfarenhet från yrket och det är viktigt att du är van vid att hantera mediakontakter. Du måste också ha lätt för att kommunicera, både skriftligt och muntligt. Likaså är det mycket viktigt att du är självständig och drivande samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Flexibilitet och stresstålighet är andra egenskaper som vi lägger stor vikt vid. En förutsättning i arbetet som informatör är att du har mycket god datorvana. Du måste vara van vid att arbeta med elektroniska medier och webbpublicering. Det är en fördel om du behärskar programmen In design och Photoshop liksom publiceringssystemen för våra webbplatser, Sitevision och Sharepoint.